Tokie patikrinimai prasidėjo rugsėjo 1 d.
„Tikrinsime visą rugsėjį kaip ir kasmet. Tik šiemet galbūt yra toks skirtumas, kad tikrinsime ne stabdydami keliuose gyventojus, patikrinimas bus orientuotas į ūkio subjektus, žiūrėsime įmonių automobilius, t. y. lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai“, – sako aplinkosaugininkas Edgaras Skrebė.
Tokie patikrinimai, anot jo, vyks iš anksto neįspėjus.
„Visus automobilius be išimties tikrinti būtų nelogiška, nes dabar gatvėse daug elektromobilių. Tikrinsime tuos, kurie su vidaus degimo varikliu, dyzelinius, benzininius automobilius. O ne planinius patikrinimus aplinkos apsauga atlieka iš anksto nepranešusi, taigi netikėtai pasibelsime“, – įspėja jis.
„Akivaizdžiai matosi pažiūrėjus didžiųjų miestų gatvėse, kad daugėja elektromobilių, hibridinių automobilių, naujų automobilių. Tokių senų, kurie uždūmija visą gatvę, – tikrai nedaug, bet, deja, kasmet vis dar tokių pasitaiko.
Manau, kad dabar lizingo geros sąlygos, tai įmonės tuo naudojasi ir perka naujus automobilius, bet pasitaiko vienas kitas, ir dabar pro šalį važiuoja taksi automobilis, kuris pagamintas prieš gerus 30 metų ir jau būtų pakankamai aktualu jį patikrinti“, – pasakoja aplinkosaugininkas.
Kaip pažymi, atsakomybė už senus taršius automobilius laukia dvejopa.
„Administracinių nusižengimų kodeksas numato atsakomybę fiziniams asmenims, t. y. bauda 100-300 eurų už normatyvų viršijimus. Juridiniams asmenims bauda – 300-500 eurų, bet taip pat nustatyta atsakomybė ir juridiniams asmenims pagal aplinkos apsaugos įstatymą, o ten skaičiai visai kitokie, priklausomai nuo to, kiek kartų viršijamas normatyvas. Bauda gali būti skaičiuojama šimtais, bet gali būti ir dešimtimis tūkstančiais“, – vardija E. Skrebė.
LNK video: