Verslininko Igorio Udovickio valdomos bendrovės „Gargždų geležinkelis“ tarybai pateikta informacija leidžia įtarti, kad geležinkelių pajėgumų skyrimo taisyklės pažeidžia Konkurencijos įstatymą, pranešė taryba.
Anot jos, ministro patvirtintos taisyklės, kai dėl krovinių vežimo tais pačiais maršrutais konkuruoja kelios įmonės, galbūt diskriminuoja įmones, ketinančias pradėti krovinių vežimo veiklą.
Įtariama, kad taisyklės naudingos rinkoje įsitvirtinusiai „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovei „LTG Cargo“.
„Gargždų geležinkelio“ ir Lietuvos transporto saugos administracijos ginčas dėl įmonei nesuteiktų geležinkelių pajėgumų yra persikėlęs į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą (ESTT). Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) teisėjų kolegija praėjusiį penktadienį nutarė kreiptis į ESTT dėl 2012 metų direktyvos, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė, išaiškinimo.
Iki šiol teismai atmesdavo „Gargždų geležinkelio“ skundus dėl įmonei kasmet nesuteiktų pajėgumų.
„Gargždų geležinkelis“ norėjo gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Įmonė teismams tvirtino, kad vertinant jos paraišką „Lietuvos geležinkeliai“ pažeidė skaidrumo principus ir diskriminavo įmonę, todėl ji negalėjo lygiateisiškai dalyvauti pajėgumų skirstyme.
„Gargždų geležinkelis“ 2020 metų vasarį pateikė skundą Europos Komisijai dėl neva neteisėtos valstybės pagalbos „Lietuvos geležinkeliams“ ir jų antrinei krovinių vežimo įmonei „LG Cargo“.
EK pradėjo pažeidimo procedūrą prieš Lietuvą dėl galimai netinkamo direktyvos dėl bendros Europos geležinkelių erdvės perkėlimo.