Tauragės autobusų parkas pasirašė sutartį su Kauno bendrove „TM Service“ dėl naujų elektrinių autobusų įsigijimo. Pagal ją rudenį į Tauragę bus atvežti du žemagrindžiai autobusai, talpinantys iki 50 keleivių.

„Žengiame inovacijų, ekologijos ir paslaugų kokybės keliu. Jau mažai kas atsimena, kad dar visai neseniai, prieš penkerius metus, turėjome senus, neefektyvius ir labai neekologiškus autobusus“,– pranešime sakė Tauragės rajono meras Dovydas Kaminskas.

Naujieji „Karsan atak elektric“ autobusai vienu įkrovimu galės nuvažiuoti iki 300 kilometrų, o maksimalus jų greitis – iki 85 kilometrų per valandą.

Tauragė buvo pirmoji savivaldybė, Lietuvoje įsigijusi elektrinių autobusų. Pernai jos transporto parką papildė trys nauji tokie autobusai, bet planuojama jų turėti aštuonis ar dar dagiau. Jie perkami iš Europos Sąjungos ir savivaldybės biudžeto lėšų.

„Dabar vėl ruošiame pirkimą dar trims, o per porą metų mažiausiai penkis, bet tikimės ir daugiau nupirkti“, – BNS sakė Tauragės rajono meras.

Anot jo, dauguma savivaldybių dažnai perka vežėjo paslaugą iš savo valdomų įmonių ir neskelbia konkursų bei nesinaudoja Europos Sąjungos parama, todėl savivaldybė bando išnaudoti šią situaciją.

„Jei nori pirkti elektrinius autobusus, pagal ES reikalavimus vežėjas turi būti atrinktas tarptautinio viešojo konkurso būdu (...) Kadangi kiti tais pinigais nesinaudoja, galime dalyvauti intensyviau mes ir iš to laimime“, – sakė T. Kaminskas.

Pasak jo, Tauragės autobusų parke yra apie 30 autobusų. Mero teigimu, planuojama, kad per artimiausius dvejus metus trečdalis jų bus elektriniai.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, su ES parama elektra varomų transporto priemonių jau yra įsigijusios bent septynios Lietuvos savivaldybės. Pavyzdžiui, Vilnius turi 41 troleibusą, Kaunas – 49, Druskininkai – du autobusus, o dar šešis ketina įsigyti. Alytus taip pat turi du autobusus, Jonava – vieną, o Utena – keturis.

Savivaldybės perka ne tik elektrinių, bet ir suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų transporto priemonių.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)