Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) balandžio 28 dieną paliko nepakeistą Vilniaus apygardos administracinio teismo 2019-ųjų spalį priimtą sprendimą – jis atsisakė tenkinti „LGC Cargo“ skundą ir panaikinti Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) 2018-ųjų spalį priimtą sprendimą bendrovei nesuteikti prašytų pajėgumų.

Teismas nustatė, kad „LGC Cargo“ prašomomis linijomis galėtų tranzitu vežti krovinius nuo Lietuvos sienos su Latvija ar Baltarusija iki Karaliaučiaus srities ir atvirkščiai. Pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“.

LVAT pažymėjo, kad LTSA prašė „LGC Cargo“ pateikti informaciją ir sutartis ar kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad krovinio kilmės šalis ir jo pakrovimo vieta bus Europos Sąjungos (ES) šalis, arba jei krovinys bus pakraunamas ne ES šalyje – kad jis bus iškraunamas ES šalyje, arba pagrindžiančius, kad „LGC Cargo“ neveš krovinių iš ne ES šalių neiškraudama jų bendrijos šalyse.

„Pareiškėjas („LGC Cargo“ – BNS) laikėsi pozicijos, kad pateikti prašomų dokumentų negali, kadangi tokie dokumentai negali egzistuoti“, – rašoma LVAT nutartyje.

„LGC Cargo“ atstovai anksčiau neneigė, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Karaliaučių į Lenkiją. Tačiau, anot jų, tai nebūtų tranzitas.

2019 metais „LGC Cargo“ apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs Latvijos transporto ministras Ainaras Šleseris 2019 metais Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.