Lietuvos apeliacinis teismas birželio 27 dieną panaikino pernai liepą priimtą Vilniaus apygardos teismo sprendimą. Pastarasis negaliojančiais pripažino tuometinių „Lietuvos avialinijų“ ir „Vingrių investicijų valdymo“ 2005-ųjų rugpjūčio susitarimus dėl NT pardavimo.
Pasak apygardos teismo, 24 NT objektų perėmimo sandoris vertinamas kaip vienas ir neteisėtas turto perėmimo veiksmas.
Pirmosios instancijos teismas buvo pripažinęs, kad sandoriui buvo reikalingas žemės sklypo valdytojo Vilniaus oro uosto sutikimas, tačiau „VA Reals“ apeliacinės instancijos teisme gynėsi, kad tokio sutikimo nereikėjo, nes turto pardavimas vyko per antstolį.
Be to, kaip teigė „VA Reals“, net nustačius, kad sandoriui buvo reikalingas Vilniaus oro uosto sutikimas, toks pažeidimas nebūtų susijęs su prokurorų ginamu viešuoju interesu, nes teismas nenustatė, kad ginčijamais sandoriais būtų pažeisti kreditorių interesai.
Apeliacinio teismo teigimu, nei Žemės įstatyme, nei valstybinės žemės sklypų ir nuomos taisyklėse tuomet nebuvo reikalavimo perleidžiant tokiame sklype esančius statinius gauti jo savininko sutikimą.
„Lietuvos avialinijos“ ir „Vingrių investicijų valdymas“ 2005 metų rugpjūtį pasirašė preliminarią NT pardavimo sutartį. Bendrovės sutarė dėl 4,924 mln. eurų kainos, iš kurios 2,896 mln. eurų avansą pirkėja įsipareigojo sumokėti kitą dieną, o likusias lėšas - antrą dieną po preliminaraus susitarimo.
„Lietuvos avialinijos“ savo ruožtu pirkėjai išdavė avanso dydžio vertės vekselį ir įsipareigojo gauti valstybinių institucijų leidimus ir pritarimus sandoriui.
Po dviejų dienų, sandorio nepavykus užbaigti, pirkėja pareikalavo „Lietuvos avialinijų“ grąžinti avansą, kurį pastaroji jau buvo paskolinusi savo akcininkei bendrovei „LAL investicijų valdymas“, o ši kiek vėliau paskolino „Vingrių investicijų valdymui“. Visos šios paskolos vėliau buvo grąžintos.
Neatgavęs avanso, „Vingrių investicijų valdymas“ kreipėsi į notarus prašydamas išieškoti skolą.
„Lietuvos avialinijų“ valdyba, siekdama padengti skolą, nusprendė tuos pačius 24 NT objektus parduoti „Vingrių investicijų valdymui“ už 2,475 mln. eurų. Šiam sprendimui pritarė ir įmonės akcininkas „LAL investicijų valdymas“. Antstolis turtą areštavo ir pardavė tą pačią dieną.
Prokurorų duomenimis, nuo preliminaraus susitarimo iki turto perleidimo visi veiksmai atlikti per 6 dienas.
Vilniaus apygardos teismo nutartyje taip pat pažymėta, kad bankroto byla „flyLAL-Lithuanian Airlines“ iškelta 2009-ųjų kovo mėnesį, praėjus trejiems su puse metų nuo sandorių sudarymo, turtas parduotas už faktiškai tikrąją jo kainą, pinigus už jį bendrovė gavo, todėl teigti, jog šie sandoriai lėmė „flyLAL-Lithuanian Airlines“ nemokumą nėra pakankamo pagrindo.