M. Atroškevičiaus teigimu, trečiadienį įvykusi akcija – tik parodomoji, norint atkreipti valdžios dėmesį.
„Šiandien „Linava“ ėmėsi tokios iniciatyvos būti tarpininku tarp valdžios ir mūsų narių, vežėjų verslo. Šiandien mums pavyksta suvaldyti jų nepasitenkinimą ir, jeigu valdžia neatkreips dėmesio ir nesitars su verslu, tai asociacija gali ir išeiti iš to proceso. Tada valdžia turės tiesiogiai kalbėti su vežėjais ir atvažiuos ne 11 vilkikų, ir atvažiuos ne taip“, – sakė jis.
Asociacijos generalinis sekretorius teigė, jog jų siekis – derybos, o ne „spontaniškas“ nutarimas.
Vis dėlto J. Jančauskienės teigimu, derybos buvo, tačiau jose darbdaviai nenorėjo nusileisti. „Valstybė kaip jau ir darė spaudimą: arba jūs susitariat, arba mes priimsim patys savarankiškai koeficientą. „Linava“ tikrai nenorėjo tartis ir šiuo metu rezultatą vienašališkai priėmė vyriausybė. Tai nebuvo, kaip mini generalinis sekretorius, kad spontaniškai. Mes tikrai buvom pasiryžę tartis, mes neprašėm koeficiento 2, kuris buvo projektinis variantas. Atsižvelgėme ir į verslo interesus. Bet verslas per savo godumą turi tai, ką dabar turi, taip pat dėl to ir Europoje startuoja mobilumo paketas. Nes mūsų darbdavių šios dienos akcija neturi precedento Lietuvoje, kai darbdaviai protestuoja prieš geresnes darbuotojų sąlygas, socialines garantijas, prieš oresnį darbo užmokestį“, – laidoje kalbėjo Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė.
M. Atroškevičius į tokį teiginį sureagavo siūlomą mobilumo paketą pavadindamas blefu, nes tai sugalvojo didžiosios valstybės. „Man tikrai labai gaila, kad mūsų profsąjungos, nesuprasdamos išvis to mobilumo paketo, ką jis gali atnešti Lietuvos verslui ir Lietuvos vairuotojams, palaiko tą idėją“, – sakė jis ir pridūrė, kad koeficiento didinimas taip pat „nėra panacėja“, o darbo sąlygos yra „nuolat gerinamos“.
Trūksta stabilumo ir garantijų
J. Jačauskienė, kalbėdama apie vairuotojų darbo sąlygas, vardijo jų trūkumus. Jos teigimu, naujos transporto priemonės, kuriose miega darbuotojai, nėra vienintelis kriterijus. Didelis minusas, anot jos, yra dienpinigiai.
„Vairuotojo gaunamų pajamų 64–67 proc. sudaro dienpinigiai, kurie neaišku, ar bus išmokėti. Dienpinigiai gali būti mažinami, ir tai būna darbdavio vienašališkas sprendimas. Jei tu man kažkuo nepatikai, aš sumažinau, neišmokėjau“, – kalbėjo pašnekovė.
Atroškevičius: nėra tų pelnų, atsipeikėkite
Laidoje „DELFI Diena“ taip pat aiškintasi, kaip vis dėlto atrodo vairuotojų atlyginimai. J. Jančauskienė aiškino, jog šiuo metu transporto sektoriuje minimali alga yra 555 padauginta iš koeficiento 1,3 plius dienpinigiai.
„Bet šitame sektoriuje tai yra tik oficialus apvalkalas. Eina susitarimai už dienas ir darbo diena transporto sektoriuje vertinama nuo 65 iki 100 eurų. Tai jei darbdaviai gali žadėti tokias sumas už parą, tai manytume, kad neženklus koeficientas, kuris tikrai garantuos, kad darbuotojas tuos pinigus gaus, nėra jau tokia didelė našta verslui“, – pridūrė pašnekovė.
M. Atroškevičius savo ruožtu teigė, jog tokie skaičiavimai nėra teisingi, esą ir profsąjungos, ir valdžia visus lygina „pagal kažkokį tai vidurkį“. Jis sakė, jog yra tokių, kurie pagal darbo sąlygas gauna 100 už parą ir uždirba 3000 į rankas, bet dauguma uždirba 2000 eurų.
„Linavos“ generalinis sekretorius taip pat sakė, jog tikrai ne visos įmonės gali sau leisti mokėti didelius pinigus, esą, daugybė įmonių dirba nuostolingai. „Vis kalbate apie pelnus, pelnus, pelnus. Nėra tų pelnų. Atsipeikėkite“, – kategoriškas buvo jis.
Paklaustas, ar tikrai nėra galimybės padidinti atlyginimų vairuotojams, M. Atroškevičius nedaugžodžiavo ir sakė, jog tai tikrai neįmanoma.
Tikisi, jog sprendimą dar atšauks
Pašnekovas laidoje sakė besitikintis, jog nauja Vyriausybės priimta tvarka bus atšaukta, mat to ir reikalauta trečiadienio akcijoje. Jis teigė, jog nutarimas yra skubotas, mat dar nėra išspręstas klausimas dėl mobilumo paketo, kuris gali paliesti ir Lietuvos vežėjus.
M. Atroškevičiaus teigimu, Vyriausybė turėtų apsispręsti iki Naujų metų, t. y. per mėnesį, mat naujasis nutarimas įsigaliotų būtent nuo sausio 1 dienos.
Vis dėlto J. Jančauskienė viliasi, jog Vyriausybė naujos tvarkos neatšauks. „Daugelį metų buvo prašyta jos pagalbos, prašysim ir toliau, kad šitą „gyvulių ūkį“ sutvarkytų ir peržiūrėtų nutarimą dėl dienpinigių mažinimo“, – sakė ji.