Profsąjungos lyderė pridūrė, kad daugiau nei pusė vairuotojų dėl netinkamų sąlygų serga nepagydomomis ligomis.

"Vilniaus troleibusų" direktorius Jonas Bagdonavičius BNS patvirtino, kad vairuotojų sąlygos nėra lengvos, tačiau priežasties streikuoti nematė.

"Taip, darbo sąlygos nelengvos, tačiau visi mes toje pačioje baloje sėdime. Krizė dabar. O kad grafikų su profsąjungomis nesusiderino - patys kalti", - pabrėžė J.Bagdonavičius.

Jis pridūrė, kad daugelis vairuotojų patys nori dirbti daugiau, tik profsąjungos tam priešinasi, norėdamos gauti tokius atlyginimus "kaip profesoriai" ir esą nerealiai vertindamos dabartinę ekonominę situaciją.

"Tikrai bandėme ir kalbėtis prie derybų stalo, kreipėmės raštu į savivaldybę - gavome tik daugybę patarimų. Juos įvykdėme. Po to ir į teismą kreipėmės, kuris išaiškino, kad tai yra kolektyvinis darbo ginčas. O tai reiškia streiką" , - sakė D.Iljana.

J.Bagdonavičius tikino, kad padėtis bendrovėje ne tokia jau bloga. "Atlyginimus kol kas mokame laiku ir nemažiname, tai ne taip jau blogai, o darbuotojai kai kurie nori nelabai dirbti ir pinigus gauti", - sakė jis.

D.Iljinos išplatintame pranešime spaudai rašoma, kad nėra vykdoma Kolektyvinės sutarties svarbiausieji įsipareigojimai: troleibusų vairuotojų viršvalandinis apmokėjimas, spalio mėnesį nebuvo išmokėtas papildomas atlyginimas už metinio darbo rezultatus, neveikia saugos ir sveikatos komitetas.

"Taip, tryliktas atlyginimas nebuvo išmokėtas, tačiau reikia atsižvelgti į sunkią dabartinę situaciją. Neturime pinigų ir negalime pasiskolinti, o troleibusų vairuotojai nori šiltnamio sąlygomis gyventi", - teigė J.Bagdonavičius.

Jis siūlė vairuotojams palaukti, pakentėti ir jokio streiko nerengti, tačiau, jei streikas ir įvyktų, J.Bagdonavičiaus neišsigąstų. "Jau buvo streikas, nenumirėme niekas. Palauksime, ir pasibaigs jis. Be to, streikas - kaip chuligano peilis. Ne sprendimas" , - kalbėjo jis.

Pasak D.Iljinos, pirmieji troleibusų vairuotojų streikai gali vykti gruodžio pabaigoje ar sausio pradžioje. Streikai truktų maždaug kelias valandas.

Pasak D.Iljinos, pagrindinis reikalavimas streiko metu būtų ne didesni atlyginimai, o geresnės darbo sąlygos. Atlyginimo didinimo klausimas būtų antras pagal prioritetus.

D.Iljinos žiniomis, troleibuso vairuotojas per mėnesį vidutiniškai uždirba 3 tūkst. litų neatskaičius mokesčių, įskaitant ir viršvalandžius bei bilietų pardavinėjimą.

2000 metais gegužės 18 dieną surengtos akcijos metu į sostinės gatves išvažiavo tik 2 troleibusai. Paprastai Vilniuje važinėja 243 troleibusai. Šis transporto darbuotojų streikas padarė apie 80 tūkst. litų nuostolių.

Šaltinis
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją