Vakarų laivų gamykloje nuolat trūksta iki 300, o gavus stambų užsakymą ir dar daugiau, kvalifikuotų specialistų – daugiausia suvirintojų, laivų korpusininkų, dažytojų ir vamzdininkų. Nedarbo lygis uostamiestyje siekia beveik 8 proc., tačiau, pasak įmonės atstovų, surasti motyvuotų, mokytis ir dirbti norinčių žmonių – sudėtinga.
Įmones 8-iose šalyse, tarp jų ir Lietuvoje (Klaipėdoje), valdančio estų koncerno vadovai sako, kad tokių specialistų trūksta visoje Europoje.
„Šiandien niekas negali prognozuoti užimtumo – kiekviena šalis, kiekviena laivų statykla gali gauti užsakymą arba ne. Ir kada užsakymą gauna, pavyzdžiui, Suomijos, Norvegijos gamyklos, mes iškart tą pajaučiam – žmonės iš Klaipėdos, Talino iškart važiuoja tenai. O mums tenka arba stabdyti gamybą, arba ieškoti darbuotojų svetur“, – sako „BLRT Grupp“ valdybos pirmininkas Fjodoras Bermanas.
Iki šiol daugiausia darbuotojų samdyta Ukrainoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Rusijoje.
„Rusijai dabar pačiai reikia itin daug darbuotojų. Ir uždarbis šiandien Rusijoje tų specialistų, kokių mums reikia, yra netgi aukštesnis nei Baltijos šalyse. Todėl prisivilioti specialistų tampa ypač sudėtinga“, – tvirtina F. Bermanas.
Nebematydami kitos išeities laivų statytojai šiemet pradėjo patys rengti paklausiausių specialybių specialistus.
„Šiemet mes planuojam iki metų pabaigos 60 žmonių įtraukti į profesijos suteikimo kursus ir suteikti galimybę dirbti pas mus toliau įmonėje. Tai būtų suvirintojai, korpusininkai. Kitais metais planuojam į mokymus įtraukti apie 150 darbuotojų“, – pasakojo Vakarų laivų gamyklos administravimo direktorius Tomas Vainorius.
Pasirašydami darbo sutartis naujokai turės įsipareigoti mažiausiai dvejus metus dirbti įmonėje arba grąžinti į jų mokslus investuotus pinigus – 4 tūkst. litų. Ar to užteks darbuotojams išlaikyti – neaišku, nes šių specialistų uždarbis pačioje Vakarų laivų gamykloje, pagal kvalifikaciją, siekia nuo 2,5 tūkst. iki 5 tūkst. litų neatskaičius mokesčių.