Pirmasis apie tai, kad tyrimas gali trukti net iki metų laiko pranešė portalas lrytas.lt. Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vadovas Laurynas Naujokaitis Lrytui teigė, kad skylė lėktuvo dugne atsirado jau po incidento. Anot jo, incidento priežastys dar neaiškios, o pats tyrimas gali trukti iki metų.

Delfi kreipėsi išsamesnio komentaro į Teisingumo ministeriją.

„Pirminiais duomenimis, minima žala lėktuvo liemens apatinėje dalyje atsirado incidento metu – orlaiviui išriedėjus iš kilimo ir tūpimo tako, kuomet jis riedėdamas kliudė kilimo ir tūpimo tako ženklus ir sniego sankaupas.

Tačiau tai nėra laikytina reikšminga žala, kad įvykį būtų galima klasifikuoti kaip avariją. Todėl šis įvykis klasifikuotas kaip pavojingas incidentas. Vadovaujantis Reglamento 996/2010 5 straipsnio 1 dalimi, pradėtas pavojingo incidento saugos tyrimas“, – apie dugne atsiradusią skylę plačiau komentavo L. Naujokaitis.

Anot jo, šiuo metu nėra galima atsakyti į klausimą, kas galėjo lemti incidentą Vilniaus oro uoste, nes saugos tyrimas yra tik pradėtas. Taip pat patikslinta, kad ataskaitą apie įvykį reikia paskelbti per metus, tačiau manoma, kad pats tyrimas truks kelis mėnesius.

„Esame kreipęsi į atsakingas institucijas, iš jų laukiame tyrimui esminių duomenų, kaip meteorologinės informacijos, duomenų iš Vilniaus oro uosto, lėktuvo techninės priežiūros istorijos, informacijos apie įgulą, radijo ryšio pokalbius ir kt.

Norėtume atkreipti dėmesį ir į tai, kad saugos tyrimo tikslas yra ateityje užkirsti kelią avarijoms ir incidentams. Saugos tyrimai yra nepriklausomi nuo kito teisminio ar administracinio proceso, kuriuo siekiama nustatyti, kaltuosius ar atsakingus, neturi jam poveikio.

Vadovaujantis Reglamento 996/2010 16 straipsnio 6 dalimi, saugos tyrimų institucija galutinę ataskaitą viešai paskelbia kuo greičiau – kai įmanoma, per 12 mėnesių nuo avarijos ar pavojingo incidento dienos. Tikėtina, kad saugos tyrimas užtruks kelis mėnesius“, – komentavo jis.

Delfi teiravosi, ar yra rizikų, kad toks incidentas gali pasikartoti ateityje.

„Kiekvienas toks incidentas visų pirma turėtų būti vertinamas individualiai, nes kiekvieną jų lemia konkreti įvykių seka. Saugos tyrimai visada yra atliekami tam, kad būtų užkirstas kelias ateityje įvykti kitoms avarijoms ir incidentams. Tad šiuo metu, atsakyti į klausimą dėl galimų rizikų pasikartojimo, dar nėra galima“, – atsakė L. Naujokaitis.

Delfi primena, kad šeštadienį apie 14.20 val. Vilniaus oro uoste nutūpęs oro bendrovės „Avion Exress“ orlaivis, vykdęs užsakomąjį skrydį iš Milano, nuslydo nuo kilimo-tūpimo tako. Dėl incidento oro uostas buvo uždarytas iki maždaug 17 val.

Skelbta, kad pirminiais duomenimis, orlaivyje buvo 179 keleiviai ir 6 įgulos nariai – niekas nenukentėjo, orlaivis savo eiga nuriedėjo į stovėjimo aikštelę perone, kur keleiviai buvo išlaipinti.

„Avion Express“ komunikacijos vadovė Rolanda Lipnevičiūtė šeštadienį komentavo, kad dėl nuo tako nuslydusio orlaivio pradėtas tyrimas, kurio metu bus detaliai tiriamos visos įvykio priežastys.

„Apgailestaujame dėl susidariusios situacijos ir atsiprašome visų šio skrydžio keleivių dėl nepatogumų. Skrydžių saugumas – mūsų didžiausias prioritetas, todėl po šio įvykio nedelsiant pradėjome tyrimą norėdami išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių lėktuvas nuslydo nuo nusileidimo tako. Tyrimo metu „Avion Express“ visapusiškai bendradarbiaus su visomis susijusiomis institucijomis“, – cituojama bendrovės atstovė.

Keleivio, skridusiu šiuo lėktuvo pasakojimą galite skaityti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)