Susisiekimo ministerija ir „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pasirašė sutartį, pagal kurią bus nustatyta optimali „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Jiesia modernizavimo trasa, numatytos susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingos teritorijos ir sudarytos sąlygos šios infrastruktūros plėtrai, pranešė „Lietuvos geležinkeliai“.
„Europinio standarto geležinkelis nuo Lenkijos iki Kauno funkcionuoja nuo 2015 metų, juo reguliariai vežami keleiviai. Palaikant Europos Komisijai ir projekto įgyvendintojams, Lietuvai, Latvijai ir Estijai priėmus sprendimą dėl naujų geležinkelio parametrų, pagal kuriuos keleiviniai traukiniai važiuos iki 249 km per valandą greičiu, iškilo poreikis šios linijos modernizavimui“, – pranešime sakė „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.
Pasak jo, vykstant plėtros darbams pastatytas geležinkelis ir toliau bus eksploatuojamas, o vėliau galės būti panaudojamas ir regioniniam keleivių susisiekimui bei krovinių gabenimui.
„Sweco Lietuva“ ir „DB Engineering & Consulting“ parengs planuojamos teritorijos plėtros koncepciją su alternatyvomis. Vėliau pagal geriausią variantą bus suformuoti tam reikalingi žemės sklypai ir servitutai.
Užbaigus šias procedūras galės būti vykdomi tolimesni geležinkelio linijos modernizavimo darbai, kuriuos numatyta užbaigti iki 2026 metų.
Šiuo metu veikiančia „Rail Baltica“ trasa reguliariai kursuoja keleiviniai traukiniai nuo Kauno iki Balstogės. Linija naudojama ir įvairių rūšių kroviniams, karinei technikai vežti.
Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną.