„Iš tikrųjų, ką vakar premjeras sakė, apie tai ir mes kalbėjome, kad turi būti įvertintas automobilio senumas dėl ekologiškumo ir variklio darbinis tūris, nes taip yra kitose valstybėse ir taip yra logiška. Priklausomai nuo to reiks ir išdirbti lenteles, kuriose ir būtų numatyta, kad ekologiškesnis ir mažesnės galios automobilis turės mažiau mokėti“, – DELFI aiškino Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas.

Jo teigimu, greičiausiai metinis mokestis Lietuvoje bus 150-250 Lt, Latvijoje analogiškas mokestis yra 100-470 Lt, Lenkijoje vienkartinis automobilio registracijos mokestis yra 3 tūkst. Lt.

R. Gradauskas tvirtina, kad įvairios mokesčio nuolaidos bus taikomos pensininkams.

Apie senų ir neekologiškų automobilių apmokestinimą trečiadienį užsiminė ir premjeras Gediminas Kirkilas, ir finansų ministras Rimantas Šadžius.

Tuo tarpu susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius yra sakęs, kad naujasis automobilio savininko mokestis bus įvestas, jeigu jam pritars visuomenė.

Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos direktorės pavaduotojas Mykolas Okulič-Kazarinas DELFI sakė, kad federacija palaikytų idėją mokestį diferencijuoti pagal automobilio galingumą, o ne pagal senumą.

„Kartais būna, kad galima nusipirkti taupų ir labai kokybišką dešimties metų automobilį, penkerių metų gali būti labai nudėvėtas ir daug daugiau terš aplinką, ir daug daugiau kuro eikvos“, – dėstė jis.

Federacija siūlo automobiliams, kuriuose įmontuota dujų įranga, taip pat taikyti mažesnį naudotojo mokestį. „Išmetamos dujos turėtų būti daug labiau kontroliuojamos, miesto centre turėtų būti dažniau tikrinami automobiliai, per daug teršiantys turėtų mokėti baudas“, – aiškino M. Okulič-Kazarinas.

Vį „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra per 1,4 mln. automobilių, dauguma jų yra senesni nei 10 metų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją