„Reikia palikti, kaip yra. Tokia mano nuomonė‟, – sako vienas vyras.

„Kaip bus, taip bus‟, – teigia kalbinta senjorė.

„Jeigu bus patogiau, tai aišku, gerai būtų‟, – komentuoja kitas pašnekovas.

„Nėra bloga idėja‟, – planą vertina dar viena pasisakiusi moteris.

Vilniaus viešąjį transportą valdanti įmonė JUDU („Susisiekimo paslaugos‟) pasiūlė planą, pagal kurį dalis Vilniaus mikrorajonų, pavyzdžiui, Centras, Senamiestis, Naujamiestis, Šnipiškės ar Žvėrynas patektų į pirmąją zoną.

Į antrąją, kuri pavadinta priemiesčio zona, patektų ir tokie mikrorajonai, kurie laikomi Vilniaus miestu: dalis Antakalnio, Pilaitė, Santariškės, Naujininkai bei dalis kitų.

„Susiorientuoti pačiam gyventojui yra daug lengviau, kai yra tokie pavadinimai, kurie apibrėžia: centras, priemiesčiai, užmiestis‟, – sako „Judu‟ viešojo transporto organizavimo vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

Darnaus judumo planas

Zonų pavadinimai sulaukia ir kritikos.

„Nesuprantu tų zonų suskirstymo prasmės ir esmės. Nežinau, kaip jie paaiškins gyventojams, kodėl šie staiga, gyvendami mieste, atsidurs priemiestyje‟, – sako Vilniaus miesto tarybos opozicijos narys Žilvinas Šilgalis.

Antroje ir trečioje zonose autobusų ir troleibusų bilietai būtų brangesni nei pirmoje, centro, zonoje.

„Vidurinėje zonoje ta kaina turėtų būti mažesnė, ir tolstant toliau nuo miesto, kur yra mažiau išvystyta infrastruktūra, – ją reikia sukurti, vystyti, palaikyti, tai natūraliai reikalauja daugiau finansinių išteklių‟, – aiškina L. Levulytė-Staškevičienė.


Vieni gyventojai tam pritaria, kiti sako, kad turėtų būti atvirkščiai.

„Man rodos, turėtų būti atvirkščiai, – kad žmonės iš centro važiuotų gyventi į priemiesčius. O dabar kas? Sakysime, jeigu čia bus brangiau, tai kiekvienas pagalvos: gal neverta, geriau kažkur arčiau į centrą?‟, – svarsto vienas kalbintas vyras.

Ž. Šilgalis sako, kad tokia kainodara būtų socialiai neteisinga.

„Centre, kaip taisyklė, gyvena labiau pasiturintys žmonės ir jų galimybės yra mokėti brangiau‟, – sako jis.

Plano iniciatoriai tikina, jog zonų įvedimas būtų naudingas ir sostinei, ir jos gyventojams.

„Viešasis transportas visose trijose zonose bus labiau pasiekiamas, dažniau kursuos, bus papildomų naujų maršrutų‟, – žada L. Levulytė-Staškevičienė.

Tiesa, panašu, kad klausimas dėl zonų įvedimo priklausys ne nuo dabartinės miesto valdžios.

„Tai yra siūlymas svarstymui. Šiuo metu manome, kad svarstyti ir apsispręsti dėl šito siūlymo tikrai turėtų jau po rinkimų nauja Vilniaus miesto taryba‟, – mano vicemeras Tomas Gulbinas.

Vilnių suskirsčius į zonas kiekvienoje jų būtų tam tikras skaičius stotelių. Pagal stotelių ir maršrutų pavadinimus būtų galima orientuotis, kurioje zonoje esama.

Čia galite pažiūrėti LNK video: