Vadina sensacija

Praėjusią savaitę Kalvarijos pasienio punkte M. Sribikė su kolega pateko į nemaloni situaciją – pasvėrus vilkiką svarstyklės parodė, kad gerokai viršijimas leistinas svoris.

„Esmė tame, kad važiuojant pro vartus mašinos sveriamos, tačiau jos sveriamos neteisingai. Leidžiama masė yra 40 tonų, tačiau iki 41 t dar baudų nėra. Tarkime, mes vežame medieną ir mes negalime tiksliai pasakyti, kokia yra masė. Taip, turime prietaisus ir žinome masę su nedidele paklaida. Jei tvarkingai pakrauna, tai mes šių rodiklių neviršijame, tačiau mus pasvėrė ir svoris buvo 45 t, o realiai svoris yra 40 t. Jei viršiji leistiną svorį 5 t, tai gresia didžiulės baudos“, - pasakoja M. Sribikė.

Vairuotojai kategoriškai nesutiko su svarstyklių parodymais, o transporto priemonė buvo pasverta ant muitinės stacionarių svarstyklių. Vairuotojai buvo teisūs – kelio dangoje sumontuota svorio matavimo įranga rodė neteisingus duomenis.

„Mes, lietuviai, galime pasiginčyti, bet kaip elgtis užsieniečiams, kuriems sunku susikalbėti? Pagal metrologinę patikrą leidžiama 2 proc. paklaida, o realiai paklaida yra 5 t. Ant stacionarių svarstyklių mes sveriame 40 t, o jie randa 45 t. Paklaida yra net 5 t!Už tai gresia didžiulės baudos man, įmonei, tiekėjui. Jūs įsivaizduokite: svarstyklės sveria neteisingai, o jie baudžia žmones. Tai kaip dabar bus? Jie turi naikinti visas paskirtas baudas. Tai yra kažkas nerealaus!“, - sako M. Sribikė.

Klaidą pripažįsta

Lietuvos transporto saugos administracijos atstovas Irmantas Kuzas technikos klaidą pripažįsta.

„Pasvėrus inspektoriams vairuotojai nesutiko su parodymais ir transporto priemonės buvo pasvertos ant šalia esančios muitinės svarstyklių. Ten parodė, kad jie svorio neviršija. Tada buvo dar kartą pasverta ant mūsų svarstyklių ir tuomet jos parodė, kad svoris neviršijamas. Mes neneigiame. Matyt, kad kaip pasitaiko su technika, įvyko kažkokia klaida, bet realiai mes vadovaujamės svarstyklių parodymais, kurias prižiūri Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Iki šiol svarstyklės buvo sukalibruotos ir veikė gerai iki to momento, kai kažkas nutiko“, - sako I. Kuzas.

Tiesa, pripažįstamas tik šis konkretus atvejis, todėl neaišku, ar galėjo dėl technikos klaidos būti nubausti kiti vairuotojai.

„Niekas šiuo metu nieko negali atsakyti. Mes manome, kad svarstyklės sugedo nuo to momento, nes dabar niekas nepasakys, kaip buvo anksčiau. Už svarstykles turėtų atsakyti LAKD, nes jie už jas atsakingi. Kokius mes gauname rodiklius, jais ir vadovaujamės. Dabar bus sprendžiama“,- sako I. Kuzas.

Tuo tarpu LAKD į susidariusią situaciją reaguoja lakoniškai.

„Kelių direkcija situaciją žino. Rangovas yra informuotas apie sistemos gedimą ir privalo per tris dienas pašalinti gedimą“, - teigiama LAKD atsakyme DELFI.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (100)