Praėjusį savaitgalį sostinės prekybos centre „Akropolis“ vykusi akcija pareikalavo padidintų policijos pajėgų užtikrinti eismą. Šio prekybos centro skelbiamos akcijos išpardavimo dieną pritraukia apie ketvirtį milijono pirkėjų.
„Savaitgalį dirbome kitu režimu, buvo padidinta kontrolė dėl eismo saugumo ir žmonių kiekio padidėjimo. Pats važiavau pro šalį, tai mačiau, kad buvo susidariusi automobilių spūstis. Patruliai dirbo, kad vairuotojai neblokuotų eismo sankryžose“, – portalui LRT.lt komentavo Vilniaus kelių patrulių vadas Žydrūnas Adomaitis.
Kaip teigė Ž. Adomaitis, jei, artėjant šventėms, kils eismo sutrikimų, pareigūnai vyks užtikrinti eismo pralaidumo. „Kol kas didieji prekybos tinklai dėl to nesikreipė, vairuotojai gatvėse automobilių nestato, o vietų aikštelėse užtenka“, – LRT.lt sakė pareigūnas.
Laidos „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas teigia, kad daugiau automobilių gatvėse galima pastebėti ne tik vakarais, bet ir savaitgaliais. „Artėjant šventėms, žmonės jau vyksta į parduotuves, ieško dovanų ir jas perka. Turintys automobilius keliauja su jais – juk taip paprasčiau parsivežti pirkinius. Prie išaugusio automobilių srauto prisideda ir didieji prekybos centrai, kurie skelbia įvairias akcijas ir išpardavimus“, – pastebi V. Kudarauskas.
Automobilių žurnalisto teigimu, kelionių iš vieno miesto į kitą pikas turėtų prasidėti antroje gruodžio mėnesio pusėje, ypač savaitgaliais ir švenčių dienomis. „Vieni pas giminaičius vyks prieš didžiąsias šventes, kad patys šventes galėtų sutikti Vilniuje. Neabejotinai didžiausi automobilių srautai bus Kūčių dieną ir per Kalėdas. Tai – laisvos dienos, kai daug kas naudojasi galimybe ištrūkti iš darbo ir aplankyti giminaičius“, – tęsė V. Kudarauskas.
Vairuotojai, pasak žurnalisto, turėtų apsišarvuoti kantrybe ir būti pakantesni vieni kitiems.
„Automobilių keliuose bus daugiau nei įprasta, ne visi važiuoja vienodu greičiu, todėl reikėtų gerai apgalvoti lenkimų manevrus. Patarčiau pasitikrinti šviesos įrengimus, langų apiplovimo sistemas. Raginčiau vairuotojus stengtis laikytis leistino greičio, tačiau tuo pačiu nevažiuoti lėčiau, nei tai daro pagrindinis srautas. Neretai spūstys keliuose susidaro būtent dėl to, kad ten, kur leistinas greitis 90 km/h, nemažai važiuoja 70 km/h, ar net lėčiau. Dvejų metų patirties neturintys vairuotojai privalo laikytis taisyklių, tačiau galintys važiuoti leistinu greičiu turėtų jo ir laikytis“, – pataria V. Kudarauskas.
Vis dažniau dovanų ieško internete
Kaip teigia LRT RADIJO korespondentė Varšuvoje Nijolė Druto, Varšuvos centrinėse gatvėse automobilių spūstys būna nepaisant Advento ar Kalėdų. „Nors yra aplinkkelių, piko valandomis spūsčių netrūksta. Prekybos centrai yra išmėtyti po visą miestą, o daugelis žmonių jau ieško dovanų. Daugybė užsieniečių, taip pat – čia atvykstančių lietuvių, apsiperka prie centrinės Varšuvos traukinių stoties. Miestas jau papuoštas, jaučiama prieššventinė nuotaika“, – portalui LRT.lt iš Varšuvos kalbėjo N. Druto.
Daugybė švedų anksčiau nei prieš mėnesį pradeda ieškoti dovanų, teigia LRT RADIJO korespondentė Švedijoje Vaida Meidutė-Strazdauskienė.
„Daugelis prekybos centrų yra ne miesto centre, o priemiesčiuose ar už miesto, tai spūsčių dėl to beveik nesusidaro, nors piko metu Stokholme spūsčių būna kiekvieną vakarą. Taupydami laiką, vis daugiau švedų perka internetu. Tokia tendencija pastebima pastaruosius kelerius metus. Sostinėje labai patogus viešasis transportas, tačiau, ieškodami dovanų, gyventojai važiuoja automobiliais, kad galėtų patogiau parsivežti pirkinius. Parduotuvėse jau galima matyti didesnius žmonių srautus“, – LRT.lt kalbėjo V. Meidutė- Strazdauskienė.
Tuo metu Londone į automobilių spūstį galima papulti nežiūrint metų ar paros laiko. Kaip teigia LRT RADIJO korespondentas Londone Paulius Kaliačius, Didžiojoje Britanijoje žmonės jau suskubo pirkti dovanas Kalėdoms ar pramogauti miesto centre, tačiau nuotaiką dažnai sugadina eismas Londone ir jo apylinkėse.
„Kiek teko girdėti, žmonės vengia Londono centro ne tik dėl brangių stovėjimo vietų, bet ir dėl vadinamojo grūsčių mokesčio – įvažiuoti į Londono centrą piko metu kainuoja apie penkiolika eurų“, – pasakoja P. Kaliačius. Britai stengiasi vengti centrinio Londono, nes jame dažniausiai apsiperka į šį miestą atvykę turistai. Vietiniai linkę lankytis miesto pakraščiuose esančiuose prekybos centruose bei apsipirkimo miesteliuose. Dėl išaugusio apsiperkančiųjų skaičiaus prekybininkai ėmė siūlyti papildomas stovėjimo aikšteles.
Vairuotojams spūstyse tenka stovėti gana ilgai. Nors nuo vieno Londono galo iki kito – vos dvidešimt kilometrų, tačiau, pasak P. Kaliačiaus, tokį atstumą retai pavyksta įveikti greičiau nei per valandą. „Didelę eismo dalį sudaro turistai – į miesto centrą kas valandą atvyksta dešimtys autobusų, vežančių juos į arba iš oro uostų, kurių mieste yra penki. Prie spūsčių prisideda ir vietiniai raudoni dviaukščiai autobusai. Londone vis svarstoma uždrausti jų eismą pagrindinėje apsipirkimo – Oksfordo – gatvėje, kur piko metu jie susigrūda į vadinamąją „raudonąją sieną“.
Žmonės, dirbantys Londono centre, dažniausiai į darbą vyksta viešuoju transportu, tačiau ir jiems prieš šventes kyla galvos skausmų. Kaip LRT.lt kalbėjo P. Kaliačius, mieste padaugėjus turistų, kelioms valandoms uždaromos pagrindinės metro stotys, bandant išvengti pavojingų grūsčių, kurių metu būtų sužaloti keleiviai.
„Žmonių, ieškančių dovanų, pakanka ir mieste, ir prekybos centruose, tačiau šios abi verslo šakos po truputį nyksta. Vis daugiau žmonių kasmet apsiperka internetu, norėdami išvengti transporto spūsčių bei pasiklydusių turistų“, – LRT.lt iš Londono kalbėjo LRT RADIJO korespondentas P. Kaliačius.
include("/www/htdocs/widgets/smartyxml/7743/7743.php"); ?>