Darbai baigti, liko tik paskutiniai potėpiai

Kovo viduryje prasidėję ir iki rudens trukę Akademijos žiedinių sankryžų įrengimo darbai ne vienam keliu Kaunas–Zapyškis–Šakiai vykusiam vairuotojui kėlė nemažai nepatogumų. Dirbant kelininkams vairuotojams teko laviruoti įrengtais laikinais išvažiavimais, ties Akademijos gyvenviete nusidriekdavo automobilių spūstys.

„Pagrindiniai darbai jau baigti. Eismas vysta taip, kaip numatyta projekte. Liko tik paskutiniai aplinkos sutvarkymo etapai, ženklinimo įrengimas. Spalio 31 dieną ketiname nuimti visus ribojančius ženklus“, – portalui DELFI sakė darbus vykdžiusios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas Modestas Petrauskas.

Valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai buvusi šviesoforu reguliuojama keturšalė sankryža pertvarkyta į vadinamąją „turbožiedinę“, o valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Akademija – 1-asis fortas kelio ženklais sureguliuota sankryža – į vienos eismo juostos žiedinę.

Gyventojams teks apsiprasti su naujovėmis

Kauno rajono Akademijos seniūnijos seniūnas Skirmantas Nominaitis sakė, jog baigus nuo kovo vidurio vykusius rekonstrukcijos darbus jau išsisprendė ne vienus metus buvusi aktuali problema – transporto spūstys vykstant Kauno kryptimi.

„Ši problema išsispręs jau dėl to, kad vykstantiems Kauno kryptimi skirta atskira eismo juosta, kuri aplenkia abudu žiedus. Vairuotojai važiuoja link tilto, pervažiavę jį suka dešinėn ir nusileidę iš karto atsiduria link Kauno vedančioje magistralėje „Via Baltica“. Manau, tai labai gerai sugalvota“, – sakė S. Nominaitis.

Akademijos seniūnas minėjo, jog turi praeiti laiko, kol vairuotojai apsipras su nauja tvarka, juolab kad „turbožiedinės“ sankryžos mūsų šalyje dar nėra plačiau paplitusios, važiavimas jomis pirmą kartą ne vienam vairuotojui gali kelti stresą.

S. Nominaitis pastebėjo, jog eismo pokyčiai sukelia šiek tiek sunkumų link Kauno vystantiems Akademijos miestelio gyventojams. Norėdami patekti į „Via Balticą“ jie turi kirsti dvi „turbožiedo“ juostas. Tai padaryti rytinio piko metu ne itin paprasta, nes Šakių kryptimi vyksta nemažas transporto srautas.

„Jeigu sukama link Ringaudų, niekas netrukdo. O vykti į Kauną – tam tikras iššūkis“, – sakė vietos seniūnas S. Nominaitis.

Darbai užtruko ilgiau, nei planuota

Šių metų kovo viduryje pradėjus darbus buvo skelbta, kad jie bus baigti gerokai anksčiau, dar rugsėjo mėnesį.

Žiedinės sankryžos Akademijos miestelyje
Bendrovės „Autokausta“ atstovo M. Petrausko teigimu, vėluota dėl to, jog pradėjus darbus susidurta su grunto stabilumo problemomis, teko ieškoti sprendimo būdų, o papildomus darbus derinti su užsakovu – Kelių direkcija.

„Aukšti gruntiniai vandenys, gruntas labai šlapias, molingas, todėl kai kuriose vietose buvo labai sudėtinga tinkamai sutankinti gruntą. Teko stabilizuoti gruntą, o tai užėmė papildomai laiko“, – sakė projektų vadovas M. Petrauskas.

Didžiausias iššūkis – dirbti nestabdant eismo

Dviejų žiedinių sankryžų įrengimas kainavo apie 2 mln. eurų. Dar apie milijoną eurų kainavo viaduko remontas, papildomos, trečiosios, eismo juostos įrengimas bei pėsčiųjų takų atnaujinimas. Darbus, kurie kainavo 828 tūkst. eurų, atliko bendrovė „Tilsta“.

Pagrindiniu iššūkiu įrengiant dvi žiedines sankryžas bendrovės „Autokausta“ atstovas vadino darbus, kuriuos reikėjo atlikti nestabdant automobilių eismo.

„Šis sankryžų mazgas jungia Suvalkijos kraštą su Kauno miestu, šiuo keliu vyksta iš tiesų didelis, tiesiog žvėriškas automobilių srautas. Atlikti tokius sudėtingus darbus nestabdant eismo buvo iš tiesų didelis iššūkis.

Vos ne kas dieną buvo keičiamos eismo sąlygos, šalia važiuojant automobiliams teko tiesti vamzdžius, kelio pagrindus įrengti. Labai dėkojame visiems kauniečiams ir miesto svečiams, kurie kantriai visą šį laikotarpį pralaukė. Žmonės supranta, kad be laikinų nepatogumų jokie pokyčiai neįvyksta“, – DELFI sakė žiedines sankryžas įrengusios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas M. Petrauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)