Ministerijos atstovas pasakojo, kad papildomų mokymų metu didžioji dalis laiko bus skiriama praktiniams vairavimo įgūdžiams įtvirtinti.
„Nors esame girdėję kritikos, neva tokie mokymai nebūtini pirmus dvejus metus važinėjusiems be nuobaudų, manome, kad tai netiesa. Mokymų metu bus tikrinama, kokių klaidų daro vairuotojas ir stengiamasi išmokyti jų vengti. Priklausomai nuo vairuotojo įgūdžių, kiekvienam jų turėtų būti sudaroma atskira mokymo programa“, – tikino K.Povilaitis.
Atskiros programos
Centruose turėtų būti imituojamos specifinės vairavimo sąlygos. Specialistų teigimu, čia bus mokoma išvengti labai įvairių avarinių situacijų. Pavyzdžiui, pradedantiems vairuotojams teks mokytis suvaldyti transporto priemonę, kai važiuojama nedideliu greičiu, tačiau prarandama vairavimo kontrolė.
Ypatingo dėmesio mokymo kursuose susilauks tie, kurie per pirmuosius dvejus vairavimo metus bus patekę į avariją ar nubausti už eismo taisyklių pažeidimus.
Manoma, kad papildomų mokymų kaina gali svyruoti nuo 300 iki tūkstančio litų. Tai priklausys nuo kursų savikainos.
Pasak ministerijos atstovo, mokymo centrams steigti žadama rengti konkursus. Manoma, kad tokie centrai nebus steigiami kiekvienoje dabar veikiančioje vairavimo mokykloje. Brangiai kainuosiančią testavimo įrangą bei automobilius, kuriuose įmontuoti prietaisai, fiksuosiantys vairuotojo padarytas klaidas, pajėgs įsigyti tik kelios susivienijusios mokyklos arba jų asociacijos.
Negaus pažymėjimų
„Regitros“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė pranešė, kad, keičiant pradedančiojo vairuotojo pažymėjimą į nuolat galiojantį, šios valstybės įmonės darbuotojai tikrins informaciją, ar jaunasis vairuotojas yra baigęs papildomus mokymus.
Išoriškai dvejiems metams išduodamas pradedančiojo vairuotojo pažymėjimas nesiskirs nuo nuolatinio. Apie tai bylos tik jų galiojimo laikas.