Klaipėdos valdžia antradienį nusprendė, jog negalima toleruoti to, kad masiškai pažeidinėjamos Kelių eismo taisyklės, todėl automobiliams vėl uždrausta važiuoti pagrindine senamiesčio – Tiltų gatve.
Ja buvo leista važiuoti nuo birželio 10-osios, nes tokios eismo schemos prašė senamiesčio verslininkai.
Klaipėdą kertančią Danės upę galima pervažiuoti trimis tiltais. Vienas jų – Pilies – nuo kovo yra uždarytas remontui. Todėl vairuotojams buvo likę du tiltai.
Eismas Biržos tiltu, vedančiu į senamiestį, visada buvo draudžiamas transportui, išskyrus viešąjį transportą, neįgaliųjų automobilius. Todėl vairuotojai pervažiuoti Danės upę galėjo tik vienu tiltu – vadinamuoju Mokyklos gatvės viaduku.
Tačiau senamiesčio verslininkai uostamiesčio valdžios buvo išprašę, kad vasarą eismas visoms transporto priemonėms būtų leidžiamas ir Biržos tiltu.Todėl įsigaliojo schema, pagal kurią iš šiaurinės miesto dalies atvykstantys vairuotojai galėdavo pervažiuoti Biržos tiltą, važiuoti Tiltų gatve, tada pasukti į dešinę pusę – Turgaus gatvę, paskui į Teatro gatvę, iš jos į Žvejų gatvę, o tada į Pilies gatvę ir taip patekti į kitą upės pusę bei važiuoti pietinės miesto dalies link.
„Jei bent pusė vairuotojų būtų važiavę pagal šią eismo schemą, galbūt svarstytume klausimą, kad ją reikėtų palikti galioti. Tačiau savo akimis kiekvieną dieną matydavau, kaip beveik visi vairuotojai, užuot pasukę į dešinę ten, kur reikia, važiuodavo tiesiai Tiltų gatve ir taip kirsdavo senamiestį. Galima konstatuoti, jog Kelių eismo taisyklės buvo masiškai pažeidinėjamos, o to toleruoti negalima“, – antradienį vykusiame Saugaus eismo komisijos posėdyje konstatavo Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
Klaipėdos kelių policijos biuro atstovas Gintaras Kučinskas tvirtino, kad neleistinai Tiltų gatve važiavę ir pričiupti vairuotojai aiškindavo, kad tiesiog nesuprato kelio ženklų. Vairuotojai buvo įsitikinę, kad važiuoti galima tiesiai per visą Tiltų gatvę.
„Todėl dabar galiojančią eismo schemą reikia naikinti, kad nebūtų painiavos. Reikia nustatyti, kad eismas Biržos tiltu ir Tiltų gatve yra draudžiamas, išskyrus tam tikras transporto rūšis, ir viskas“, – nuomonę reiškė G. Kučinskas.
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis skaičiavo, jog nuo rugsėjo 1-osios viešojo transporto srautai Tiltų gatve išaugs apie 20 proc., 40 proc. padaugės sudvejintų autobusų.
„Kol eismas Tiltų gatve buvo draudžiamas, viešasis transportas sudarydavo apie 90 proc. viso transporto srauto, o atvėrus šią gatvę, autobusai ir maršrutiniai taksi sudarė vos 25 proc. viso transporto srauto. Todėl eismą šią gatve tikrai reikia uždrausti, gal vairuotojai kaip nors iškentės tuos kelis mėnesius, kol vėl bus atidarytas Pilies tiltas“, – teigė G. Neniškis.
Saugaus eismo komisijos nariai vienbalsiai nusprendė, kad nuo rugsėjo 1-osios automobiliai važiuoti Biržos tiltu ir Tiltu gatve nebegalės. Tai bus leidžiama tik viešajam transportui, taksi, neįgaliųjų automobiliams, aptarnaujančiam transportui ir motociklams.
Pabrėžta ir tai, kad turi būti pakabinti labai dideli ir aiškūs kelio ženklai apie eismo draudimus Biržos tiltu ir Tiltų gatve.
„Ypač tie žmonės, kurie į Klaipėdą atvažiuoja pirmą kartą, nesupranta, kaip elgtis privažiavus prie Biržos tilto. Jiems neaišku, ar galima važiuoti toliau, ar reikia ieškoti kito kelio“, – patirtimi dalijosi G. Kučinskas.