Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į Susisiekimo ministeriją akcentuojama, jog tai galėtų ne tik pagelbėti sprendžiant vis gilėjančią šalies bei visos ES vilkikų vairuotojų trūkumo problemą, bet ir prisidėti prie jaunimo nedarbo lygio mažinimo.
2023 m. kovo 1 d. EK pateikė pasiūlymus dėl naujų nuostatų, palengvinant kelių eismo taisyklių laikymąsi tarpvalstybiniu mastu.
Vienas iš pasiūlymų naujose taisyklėse – leisti jauniems vairuotojams įgyti patirties pagal lydinčio vairuotojo programą – nuo 17 metų amžiaus būtų galima mokytis vairuoti ir gauti vairuotojo pažymėjimą, o išlaikius vairuotojo pažymėjimą 17 metų, nuo 18 metų jau būtų galima vairuoti vieniems ir dirbti profesionaliais vairuotojais.
Kaip sako asociacijos „Linava“ viceprezidentas ir krovininės tarybos pirmininkas Vytas Bučinskas, sumažinus leistiną vilkikų vairuotojų amžių Lietuvoje nuo 21-erių iki 18-os, būtų efektyviai sprendžiamas klausimas ne tik dėl didesnio vilkiko vairuotojo profesijos patrauklumo. Daliai jaunimo būtų pagelbėta efektyviau įsilieti į darbo rinką, skelbiama pranešime.
„Be jokios abejonės, kad sumažinus amžių nuo kada galima vairuoti vilkiką, iš dalies sumažintume vairuotojų trūkumo problemą. Visgi labai svarbu akcentuoti ir tai, kad jei vilkiko vairuotoju būtų galima dirbti vos tik sulaukus pilnametystės, jaunas žmogus, kurį domina toks darbas, iškart po mokyklos galėtų sėkmingiau įsilieti į darbo rinką.
Tas keleto metų tarpas, kai jaunam žmogui reikia palaukti, kol sukaks 21-eri ir galės sėsti už vilkiko vairo, daug ką pakeičia. Jaunuolis per tą laiką atranda naujas galimybes, tad ir vilkiko vairuotojo darbas apie kurį galvojo anksčiau, dažnu atveju pasilieka nuošalyje“, – pastebi asociacijos „Linava“ viceprezidentas.
V. Bučinskas atkreipia dėmesį, kad, pavyzdžiui, remiantis oficialiai skelbiamais Užimtumo tarnybos duomenimis apie nedarbo lygį, 2023 m. kovo mėnesį jaunimo (16–29 metų) nedarbo lygis siekė 8 proc.
Tuo tarpu asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas akcentuoja, kad pats žmogaus amžius apskritai nelemia, kiek gerai vilkiko vairuotojas galės atlikti savo darbą, pažymima pranešime.
„Jei 18 metų žmogus tampa už save pilnai atsakingas priimant įvairiausius sprendimus, tai kodėl, pavyzdžiui, išsilaikius atitinkamas teises, jis gali turėti mažiau atsakomybės vairuojant vilkiką, nei šviežias vilkiko vairuotojas, kuriam yra 21-eri? Jei jaunas žmogus yra gerai apmokytas, tai jis tikrai neturėtų būti prastesnis už vyresnį. Be to, jaunuoliai yra linkę operatyviai įsisavinti naują informaciją, turi daug noro tobulėti“, – sako Z. Buivydas.
Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, minimalus amžius, kada leidžiama įgyti teisę vežti krovinius vilkikais (C, CE, D1, D1E kategorijos) yra 21 metai, o vairuoti autobusus – nuo 24 metų.