Europoje šių avialinijų vardas išties matomas, nors jos nepatenka į daugelio sričių dešimtukus, tai tikrai didelės oro linijos, gabenančios milijonus žmonių į visų pamėgtąją Italiją. Katalikiškos šalys šią kompaniją žino ir kitokiais būdais.
Ne vieną dešimtmetį milijardų katalikų vyriausiasis pontifikas balta sutana mojuojantis nuo lėktuvo trapo, o už jo „Alitalia“ užrašais išmargintas lėktuvas. Būtent šios kompanijos lėktuvai gabena popiežių į visas jo tolimąsias išvykas.
Nepaisant išskirtinio statuso bei Italijos suteiktos galimybės avialinijoms iškelti Italijos vėliavą, šios oro linijos visuomet vaikščiojo peilio ašmenimis. Restruktūrizacija sekė viena po kitos. Paskutinė jų įvyko 2017 metais, po kurių našlaite likusią įmonę priglaudė Italijos valdžia.
Tačiau užuot išsprendusi problemas atvedusias „Alitalia“ prie eilinio nemokumo, Italija tiesiog suteikė 900 milijonų eurų kreditą, kuris šiemet baigsis. Per dvejus metus jokių rimtų reformų neįvyko, portalo simpleflying duomenimis, šiuo metu įmonė kasdien patiria 700 tūkstančių eurų nuostolį.
„Reuters“ pranešė, kad nepaisant visų problemų, šią įmonę sutiktų gelbėti didžiausia JAV oro linijų bendrovė „Delta“. 100 milijonų eurų mainais už 10 proc. akcijų. Tačiau nei jiems, nei, panašu, nesenai investicijomis susidomėjusių vokiečių „Lufthansa“ vadovams niekaip nepavyksta rasti bendros kalbos su už „Alitialia“ reikalus atsakingomis Italijos geležinkeliais ir ekonominės plėtros ministerija.
Vienas svarbiausių sėkmingai veikiančios organizacijos principų – gebėjimas uždirbti pinigus. Arba sunkmečiu gebėti veikti savo jėgomis, tačiau šiuo atveju ta riba seniai peržengta. Italai kone tiesiogine prasme degina pinigus. Mėnesis veiklos nuostolių atitiktų sumai, kurią tektų išleisti už naują lėktuvą. Tačiau užuot įgijusi likvidaus turto, ji tiesiog sunkia tai, ką dar turi.
Itališkos profsąjungos yra didelė jėga. 2017 metais, prieš įsikišant vyriausybei su finansine pagalba, tuomet įmonę valdžiusios Etiopijos kompanijos vadovai bandė 400 milijonus eurų nuostolių patyrusią kompaniją pakelti penktadaliu mažindama etatus. Į streiką stojo ne tik dauguma iš beveik 12 tūkstančių įmonės darbuotojų, į pagalbą atėjo ir kitos profsąjungos, sukurdamos visoje šalyje transporto chaosą.
Etiopijos kompanijos tiesiog metė turėtus 49 proc. akcijų ir pasitraukė. Atėjusi Italijos vyriausybė davė 900 milijonų, kuriuos įmonė išnaudojo per dvejus metus. Tačiau šįkart bus kur kas sudėtingiau. Šalies finansinė padėtis prastėja.
Valdžios sprendimu jau parduoti keli istoriniai pastatai, kuriuose šimtmečius veikė šalies paštas, policijos įstaigos ar muziejai. Ant stalo greitu metu atsidurs daugiau istorinio paveldo. Kiek dar laiko bus ryžtamasi gelbėti finansiškai skęstantį nuostolingą vežėją?
Gali būti, kad greitu metu jo tiesiog nebeliks. Jei profsąjungų neįveiks argumentai, tai tikrai padarys elementarus bankrotas. Iš likučių būtų galima kurti naują įmonę su nauja algų politika, kuri finansiškai bent kurį laiką tikrai veiktų stabiliai. Iki to laiko kai neabejotinai tektų susidurti su itališku kilusių problemų valdymu.