Apie tai kalbėta per tradicinius mero pusryčius, kuriuose dalyvavo Vilniaus miesto savivaldybės, valstybinių ir visuomeninių organizacijų atstovai bei verslininkai.

„Miestiečiai kol kas neskaičiuoja, kad automobilis jiems kainuoja apie 9 000 Lt per metus. Tad jį išlaikyti tiesiog neapsimoka. Juk Vilnius nėra toks didelis miestas. Jame patogu keliauti ir viešuoju transportu, ir dviračiais, ir pėsčiomis“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Statistiniai duomenys rodo, kad vis daugiau žmonių įsigyja nuosavus automobilius. Šiuo metu Vilniuje 1000 gyventojų tenka 500-600 automobilių. Šiuo rodikliu Vilnius lenkia didesnius Europos miestus. Vilniuje apie 50 proc. šeimų turi po vieną automobilį, 14,8 proc. - po du.

Susitikime buvo siūloma teisiškai reglamentuoti kiekvieno automobilio privalomą ir deklaruojamą stovėjimo vietą, apie kurią galvoti būtų priversti transporto priemonių savininkai. Tai turėtų padėti riboti privačių automobilių naudojimą ir atitinkamai mažinti naujų aikštelių poreikį, spręsti taršos ir eismo saugumo klausimus.

Pasak Vilniaus mero, šiuo metu siektinas tikslas – viena transporto priemonė vienam butui. Mero pasiūlymu, šiuo metu galiojančią Statybų techninio reglamento nuostatą – vienam butui skirti 1,2 vietos automobiliui – reikėtų išlaikyti ir, vienam butui įrengus vieną vietą automobiliui, likusią į automobilių stovėjimo aikšteles investuojamų pinigų dalį skirti viešojo transporto plėtrai ir kokybei gerinti.

Pasak diskusijos dalyvių, spręsti panašaus pobūdžio problemas, su kuriomis ateityje susidurs ne tik Vilnius, bet ir kiti miestai, padėtų bendra į darnią plėtrą orientuota valstybės politika.

Tam reikėtų viešojo transporto sistemos plėtrą skatinančių normatyvų, riboti senų automobilių naudojimą bei įvesti automobilių mokestį.

Šaltinis
Portalo "Autotau.lt" informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško portalo sutikimo neleidžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją