Atrodo kad toks kelininkų sprendimas kai kuriems vairuotojams gali tapti neįveikiama kliūtimi. Taip mano ne vienas specialistas, net ir tie, kurie diegia naują eismo valdymo sistemą.
"Visa bėda žiede. Kaip žiedas jis yra mažas ir todėl jo pralaidumas yra nepakankamas. O sankryža ten nebuvo įrengta, nes jai statyti ši vieta buvo laikoma per didelė", – pastebėjimais dalijosi bendrovės "Susisiekimo paslaugos" Eismo skyriaus viršininkas Jevgenijus Solovjovas.
Gresia visiškas chaosas
Kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas naujos šviesoforų sistemos diegimu buvo itin nepatenkintas. Pareigūnas pabrėžė, kad ir šiuo metu Vilniuje, žiede, laikydamasis taisyklių, važiuoja tik kas dešimtas vairuotojas, o pati idėja įrengti šviesoforus yra menkavertė.
"Kur jie tokią idėją pasigavo? Tai labai reti atvejai Europoje, kai žiede įrengiami šviesoforai. Kaip tai atrodys ir kokios tai turės įtakos avaringumui, neįsivaizduoju. Rugsėjo 1 d. pasižiūrėsime", – skėsčiojo rankomis M.Putrimas.
Pareigūno žodžius patvirtino ir tai, kad neseniai pabandžius žiede įjungti šviesoforus, bematant susidarė automobilių spūstys.
Tačiau idėjos sumanytojai nenuleidžia rankų. Jei ir susidarys kritiška padėtis, Eismo valdymo centro darbuotojas, per kameras stebintis sankryžą, galės įsikišti ir pats reguliuoti šviesoforų signalus.
Geriausia išeitis – viadukas
Kelių patrulių rinktinės vadas M.Putrimas tvirtino, kad geriausias būdas bent iš dalies išspręsti problemą – pastatyti viaduką. Per jį turėtų būti nukreiptas didžiausias automobilių srautas. Daugiau nei 30 metų transporto reguliavimo sistemoje dirbantis J.Solovjovas pasakojo, kad buvo svarstyta galimybė rekonstruoti Olandų žiedą – pertvarkyti jį ir padaryti sankryžą.
"Pasitarus nuspręsta, kad tai labai brangiai kainuos, todėl apsiribota įrengiant šviesoforus. Viena savivaldybė tiek daug investuoti nepajėgs", – kalbėjo J.Solovjovas.
Planas pasirodė nerealus
Kolegai iš Eismo skyriaus pritaria ir savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vadovas Henrikas Mackėla. Valdininkas patvirtino, kad idėja statyti viaduką svarstyta, tačiau pasirodė, kad ją įgyvendinti praktiškai neįmanoma.
"Šis projektas išspręstų spūsčių klausimą 100 proc., tačiau jį įgyvendinti neįmanoma. Pirmiausia dėl komunikacijų, troleibuso laidų. Taip pat ir paminklosaugininkai pakiša koją – niekada negautume visų reikalingų leidimų", – įsitikinęs H.Mackėla.
Projektas iš pat pradžių pasirodė nerealus, todėl jokia detalesnė jo sąmata net nebuvo rengiama. Susisiekimo ministerijos atstovė spaudai Regina Sklepovič patvirtino, kad savivaldybės kreipimosi su prašymu finansuoti Olandų žiedo rekonstrukcijos darbus negauta.
"Nežinau ar galėjo būti svarstomas sprendimas iš žiedo daryti sankryžą. Šiuo metu vyrauja nuostata, kad žiedas vertinant jį avaringumo aspektu yra saugesnis nei sankryža. Tačiau, kad ir kaip ten būtų, dėl finansavimo niekas nei į ministeriją, nei į kelių direkciją nesikreipė", – tikino R.Sklepovič. Schema: važiavimo žiedu taisyklės
Neoficialiais draudimo kompanijų duomenimis, pastaruoju metu avarijų skaičius keliuose šoktelėjo net 30 proc. Iš dalies tai atsitinka todėl, kad vairuotojai negali ir nenori važiuoti žiedu laikydamiesi taisyklių.
Žalia rodyklė – įvažiuojant į žiedą pirmąja juosta iš žiedo reikia išsukti ties pirma sankryža. Norėdami važiuoti toliau, privalote praleisdami kitus automobilius persirikiuoti į antrą juostą.
Mėlyna rodyklė – prieš įvažiuodami į žiedą privalote praleisti visus žiedu važiuojančius automobilius. Važiuodami antrąja žiedo juosta galite iš jos išsukti ties bent kuria sankryža.