Išsigando dėl atlyginimų
„Kauno troleibusų vairuotojai gavo tokio pobūdžio žinutę, kuri sukėlė tam tikrą liūdesį ir nepasitenkinimą. Vairuotojai darbo sutartyse yra tiesiog vairuotojai, o ne vairuotojai-kontrolieriai. Keleiviai ir taip į vairuotojus žiūri kaip į priešus. O dabar dar tokia iniciatyva iš parko vadovybės, kuri realiai palies vairuotojo atlyginimą. Manau, ne vienas yra pastebėjęs ir susidūręs, kai keleiviai įlipa, išlipa nesilaikydami tvarkos. Kodėl nėra apeliuojama į miesto gyventojų sąmoningumą, atsakingumą, o iš karto į vairuotojų atlyginimus“, – apmaudo neslėpė antradienį vadovybės žinute pasidalinęs „Kauno autobusų“ darbuotojas.
Vairuotojams išplatintose žinutėse primenama apie galiojančias viešojo transporto taisykles – keleiviai į viešąjį transportą turi būti įleidžiami tik per priekines duris. Tiesa, toje pačioje žinutėje įspėjama ir apie nuobaudą, jei vairuotojai nesilaikys darbo taisyklių.
„Privalote visada atidaryti tik priekines duris keleivių įlaipinimui, kitas duris atidaryti tik išlipantiems, jei jų yra. Nesilaikant nustatytos tvarkos bus mažinama kintama dalis“, – rašoma pranešime.
Pareigybių nedaugėja
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo UAB „Kauno autobusų“ Administracijos ir personalo departamento vadovas Mindaugas Klimašauskas, keleivių įlaipinimas pro priekines duris į autobusus ir troleibusus Kauno mieste vyksta jau daugiau nei dešimtmetį. „Tokia keleivių įlaipinimo tvarka nustatyta Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo maršrutais Kauno mieste taisyklėse, kurias savo sprendimu patvirtino Kauno miesto savivaldybės taryba“.
Paklausus, ar UAB „Kauno autobusai“ žada keisti darbo sutartis ir prie pareigybių jose įvardinti, kad vairuotojai nuo šiol bus ir kontrolieriai, M. Klimašauskas įvardijo, jog vežamų keleivių bilietų patikra visada buvo viena iš vairuotojų vykdomų darbo funkcijų.
„Autobusų ir troleibusų vairuotojų pareiginiuose nuostatuose visuomet buvo ir šiuo metu yra nurodyta, kad vairuotojai turi teisę tikrinti vežamų keleivių bilietus ir neturintiems jų parduoti arba keleivį išlaipinti, jeigu keleivis atsisako įsigyti bilietą. Tai tik viena iš vairuotojo nuolat vykdomų darbo funkcijų ir dėl šios funkcijos vykdymo pareigybė nesikeičia, darbo sutartys dėl to nebus keičiamos“, – teigė M. Klimašauskas.
Anot UAB „Kauno autobusų“ Administracijos ir personalo departamento vadovo, vairuotojai keleivių bilietų tikrinimą ir pardavimą turi vykdyti tik transporto priemonei stovint, todėl ši vairuotojo atliekama funkcija vairavimo saugumui įtakos neturi.
Tikrinti bilietus motyvuos papildomu užmokesčiu
Kaip pažymėjo M. Klimašauskas, siekiant sustiprinti keleivių kontrolę, nuo liepos 1 dienos viešojo transporto vairuotojams UAB „Kauno autobusai“ pasiryžo mokėti priedus už tinkamai atliktą darbą.
„Anksčiau keleivių bilietų tikrinimas vairuotojų darbo užmokestyje atskirai nebuvo išskirtas ir vairuotojas gaudavo nustatytą darbo užmokestį už visų jam priskirtų funkcijų vykdymą bendrai. Tačiau, siekdami motyvuoti savo darbuotojus ir stiprinti keleivių kontrolę, UAB „Kauno autobusai“ administracija, suderinusi su darbuotojų atstovais, nuo liepos 1 dienos atnaujino autobuso, mažo autobuso, troleibuso ir keleivinio transporto vairuotojų kintamo atlyginimo mokėjimo už kokybiškai atliktą darbą tvarką.
Šioje tvarkoje įvestas papildomas apmokėjimas už tinkamai atlikta keleivių laipinimo ir bilietų kontrolės funkciją, kas tikėtina leis surinkti papildomas pajamas ir užtikrinti geresnį keleivių aptarnavimą“, – teigė M. Klimašauskas.
Jis pabrėžė, kad skatinamoji kintamo atlyginimo mokėjimo dalis už keleivių laipinimo ir bilietų kontrolės funkciją vairuotojui gali būti mažinama, vadovaujantis bendrovės nustatyta kintamo atlyginimo išmokėjimo tvarka.
„Zuikius“ ir toliau gaudys kontrolieriai
Pasiteiravus, ar greitu metu Kauno viešojo transporto stotelėse, troleibusuose bei autobusuose išvysime mažiau transporto kontrolierių, M. Klimašauskas nurodė, kad tiesioginės transporto kontrolės funkcijos nesikeičia.
„UAB „Kauno autobusai“ vykdo su Kauno miesto savivaldybe pasirašytą Viešųjų paslaugų teikimo sutartį, pagal miesto nustatytas sąlygas veža keleivius Kauno mieste. Vežėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Kelių transporto kodeksu ir kitais jo veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, įsipareigoja organizuoti ir atlikti savo keleivinio transporto ekipažų ir keleiviniu transportu važiuojančių keleivių bilietų kontrolę.
Vežėjas turi teisę Lietuvos Respublikos Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka surašyti administracinio nusižengimo protokolą, administracinį nurodymą, nagrinėti administracinių nusižengimų bylas dėl keleivių ir bagažo vežimo keleiviniu kelių transportu taisyklių pažeidimų, ir priimti nutarimus. Šias tiesiogines transporto kontrolės funkcijas ir toliau atliks transporto kontrolieriai“, – komentavo M. Klimašauskas.