Susiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, atvėrus šį tunelį, kelias Maišiagala–Vievis aplinkiniams kaimų ir miestelių gyventojams taps žymiai saugesnis, o aplinka bus mažiau teršiama.
„Naujasis tunelis, visų pirma, reiškia didesnį saugumą Vievio ir jo apylinkių gyventojams bei svečiams. Kartu tai sklandesnis ir patogesnis traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismas, mažiau spūsčių ir mažesnė tarša Vieviui. Tokių objektų laukiame įgyvendinant ir kituose Lietuvos regionuose“, – sakė ministras.
Savo ruožtu „LTG Infra“ generalinės direktorės pareigas laikinai einanti Rūta Jakubauskienė sako, kad tunelio statybos buvo išskirtinės, mat jos vyko nenutraukiant traukinių eismo. Iki pervažos rekonstrukcijos darbų per dieną ją kirsdavo vidutiniškai 3 200 automobilių ir daugiau kaip 100 traukinių.
Rekonstruoti ir aplinkiniai keliai
Įgyvendinant projektą, pastatytas ne tik tunelis po geležinkeliu, bet ir rekonstruoti aplinkiniai keliai, suprojektuota ir pastatyta kaulo formos žiedinė sankryža, jungianti krašto kelią Vievis–Maišiagala–Nemenčinė su magistraliniu keliu Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir Geležinkelio gatve Vievyje.
Sankryžos žiedai sujungti tuneliu po geležinkelio tarpstočiu Lentvaris–Vievis. Žieduose įrengtos užvažiuojamos centrinės žiedo salelės su trinkelėmis. Prie įvažiavimų į žiedus – naujos eismo saugumo salelės. 108-ojo kelio atkarpoje įrengtas 2,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas, įrengtos nuovažos, eismo saugos priemonės, apšvietimas.
„Šis projektas – sudėtingas, pareikalavęs visų mūsų kompetencijų, praktinės patirties, aukščiausių kokybės standartų ir pažangių sprendimų pasitelkimo – visą tunelio konstrukciją teko prastumti po veikiančia geležinkelio linija“, – sakė bendrovės „YIT Lietuva“ generalinis direktorius Kęstutis Vanagas.
„LTG Infra“ įgyvendinto projekto vertė – 8,31 mln. eurų. Projektas iš dalies ES lėšomis.