„Labai sudėtingas išlaikant visą oro uosto veiklos tęstinumą. Yra sudalinta į tam tikrus etapus, šiandien tą diena, kai atidarome vieną iš svarbiausių etapų – centrinės aikštės transporto prieigų schemą. Tai buvo vienas sudėtingiausių etapų, kurį pavyko mėnesiu anksčiau planuoto termino įgyvendinti“, – ketvirtadienį Vilniaus oro uosto prieigose žurnalistams kalbėjo A. Dūmanas.
„Atidengimas ir rodomas laikas likęs iki būsimo terminalo atidarymo datos, kuri bus jau kitų metų vasario 4 d. Džiaugiamės progresu, kurį rangovas šiuo metu rodo, taip pat visų kolegų įsitraukimu ir rezultatą matome šiandien ženkliai geresnį, negu buvo prieš tai“, – pažymėjo jis.
A. Dūmanas aiškino, kad parkavimo zona Vilniaus oro uoste padidėjo tris kartus, taip pat įrengta erdvesnė stoginė bei „kiss and fly“ zona.
„Tiek būsimo terminalo pralaidumas, tiek ir dabartinės transporto prieigos paaugs bent dvigubai. Jeigu vietų skaičiumi vertinant, tai parkavimo vietų zonoje yra padidėjęs tris kartus, nuo buvusio. Tačiau turime ir erdvesnę stoginę, apsaugančią nuo kritulių, karščio būsimus keleivius, kurie „kiss and fly“ zonoje galės nemokamai 5 min. atvykę susitvarkyti ir keliauti į būsimą naują terminalą kitų metų pradžioje“, – teigė jis.
Bendrovės „Eikos statyba“ direktorius Almantas Čebanauskas aiškino, kad su parkavimo zona susijusius darbus pavyko įgyvendinti mėnesiu anksčiau ir tai – visų šalių bendradarbiavimo pasekmė.
„Keleiviams jis labai svarbus, visai kitos patirtis. Patogumas, greitis, tai labai pagerins keleiviui išvykimo kokybę. (...) Naują terminalą turime užbaigti iki spalio pradžios, tada dar vyks įrangos derinimo darbai ir vasario 4 d. tikrai tikiu, kad jau išskrisime iš čia“, – sakė A. Čebanauskas.
„Esminis momentas yra visų šalių bendradarbiavimas. (...) Šį projektą galėčiau laikyti vienu sėkmingiausiu projektų valdymo prasme. Visos šalys orientuotos į rezultatą, dirbame bendradarbiaudami ir to rezultatas yra“, – tikino jis.
Lietuvos oro uostų projektų vadovas Paulius Ivanauskas pabrėžė, kad nuo šiol į oro uosto prieigas bus po vieną pagrindinį įvažiavimą ir išvažiavimą, eismas vyks žiedo principu, o vairuotojai kelio ženklų pagalbą galės pasirinkti, kur jiems reikia važiuoti.
„Viso rekonstravome 30 tūkst. kvadratinių metrų teritoriją per aštuonis mėnesius, darbus atlikome mėnesiu greičiau, negu buvo pirminis planas parengtas. Prieš tai į oro uosto prieigas turėjome penkis privažiavimus, dabar turėsime vieną pagrindinį ir vieną išvažiavimą, viskas vyks žiedo principu“, – tvirtino P. Ivanauskas.
„Vairuotojai atvažiavę kelio ženklų ir nuorodų pagalba pasirinks pagal atvykimo būdą, į kurią zoną atvažiuos. Šio projekto metu įrengėme automobilių stovėjimo aikštelę, 350 vietų, yra numatyta 10 elektromobiliams skirtų krovos vietų su galimybe praplėsti iki 34 vietų, atskira „kiss and fly“ zona, ant panduso turėjome 18 vietų, dabar turėsime 36“, – kalbėjo jis.
Vilniaus oro uoste statomame naujame išvykimo terminale pernai baigti pastato pagrindinių konstrukcijų montavimo darbai – šiemet vykdomuose etapuose darbai jau vyksta terminalo viduje. Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra tvirtinęs, kad naujasis terminalas leis Vilniaus oro uostui aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių.