Šiame projekte numatyta išbandyti autobusą realiomis eksploatavimo sąlygomis vežant keleivius, todėl šiuo tikslu pasirašyta trišalė sutartis tarp bendrovės „Elektrinio transporto sistemos“, Vilniaus oro uosto ir antžeminio aptarnavimo įmonės „Litcargus“.

„Vilniaus oro uoste žengiami pirmieji žingsniai, nors kelias laukia dar ilgas, ir toliau aktyviai ieškoma būdų, kaip skatinti keisti antžeminio aptarnavimo bendrovių taršų transportą. Jau matome nemažai iniciatyvų Europoje – elektriniai oro uostų autobusai, elektriniais taksi aptarnaujami atvykstantys ir išvykstantys keleiviai, domimasi ir kitais alternatyviaisiais degalais varomų transporto priemonių diegimu. „Dancer“ autobusas Vilniaus oro uoste yra puikus to pavyzdys. Dar labiau džiugu, kad šis keleivinis autobusas yra lietuvių bendrovės gaminys“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Atsižvelgdami į Europos Sąjungos mastu patvirtinto žaliojo kurso siekius bei vis griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus, Lietuvos oro uostai taip pat siekia sumažinti taršą, todėl antžeminių paslaugų teikimas elektrinėmis transporto priemonėmis yra viena iš veiklos „žalinimo“ galimybių.

„Tikrai džiaugiamės galėdami prisidėti prie lietuviško kapitalo įmonės siekių, kurie, tikime, turi potencialo tapti globalia sėkme. Lietuvos oro uostai yra „Net Zero“ iniciatyvos dalyviai, tai reiškia, kad visomis priemonėmis, naudojant platų spektrą sprendimų, ieškome būtų, kaip mažinti veikloje atsirandantį CO2 pėdsaką (angl. carbon footprint), ir tokio sprendimo testavimas, labai tikiu, bus žingsnis mūsų pasirinkta kryptimi“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas.

Vilniaus oro uosto keleivius veža lietuviškas elektrinis autobusas

Orlaivių priežiūros ir keleivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ vadovas Linas Vaškys taip pat pažymėjo projekto naudą:

„Tokie projektai leidžia suprasti, kaip naujos kartos transportas gali veikti realiomis sąlygomis, kokias naudas gali teikti, taip pat leidžia suvokti, ką dar verta tobulinti. Juk būtent šio projekto rezultatai bus panaudoti tobulinant tolesnius išradimus, kas aviacijos sektoriui yra labai svarbu“, – sako „Litcargus“ generalinis direktorius L. Vaškys.

Kaip teigia „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, „Dancer“ autobuso eksploatacijos Vilniaus oro uoste rezultatai bus panaudoti tobulinant technologinius transporto priemonės parametrus ir konstrukciją.

„Aviacija visada yra žingsniu priekyje kuriant inovatyvius sprendimus transporto srityje. Gamindami lengviausią rinkoje elektrinį autobusą „Dancer“, ir patys mokėmės iš kompozitinio pluošto meistrų, dirbusių „Airbus“ aviacijos klasteryje Vokietijoje. Todėl bendradarbiavimas išbandant autobusą oro uosto teritorijoje gali duoti teigiamų rezultatų plėtojant naujus technologinius sprendimus ne tik elektrinio transporto, bet ir aviacijos srityse“, – sako A. Naujėkas.

12 metrų ilgio „Dancer“ autobuso prototipas vienu metu gali vežti beveik 90 keleivių – jame įrengtos 32 sėdimosios ir 56 stovimosios vietos, kurių dvi gali būti transformuojamos į vieną neįgaliajam asmeniui skirtą vietą. Autobuso kėbulas pagamintas iš kompozitinės medžiagos, savo sudėtyje turinčios perdirbto PET plastiko. Dėl itin lengvo svorio lietuviškam elektriniam autobusui reikia mažiau energijos važiavimui, todėl jo energijos sąnaudos vidutiniškai sudaro 0,72 kWh vienam nuvažiuotam kilometrui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)