Asociacija skaičiuoja, kad šiuo metu darbus tęsti gali apie 70 proc. visų mikroautobusų, nes iš 7 Vilniaus mieste veikiančių įmonių 4-ioms sutartys, o atitinkamai ir reikalingos licencijos, galioja iki 2014 m. gruodžio 31 d.
Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas ir transporto pertvarkos architektas Kastytis Lubys DELFI paneigė vežėjų teiginius ir papasakojo apie skirtas baudas.
“Visi reikalingi dokumentai pas vairuotojus yra, o patikrinimai jau tikrai yra prasidėję, galiu tai patvirtinti”, - sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.
Pasak jo, kitos trys įmonės šiuo metu savo veiklą yra laikinai sustabdžiusios, kol sostinės savivaldybės taryboje nebus išnagrinėtas klausimas dėl transporto reformos atidėjimo. Siūloma ją atidėti iki 2015 m. pradžios ir tai paveiktų ne tik vežėjus mikro autobusais, bet ir troleibusų bei autobusų eismą.
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas ir „Transrevis“ Valdas Dapkus teigė, kad antradienį vežėjus Santariškėse pradėjo tikrinti „Susisiekimo paslaugų“ atstovai.
Skyrė baudų
K. Lubio skaičiavimais, iš viso Santariškėse buvo išrašyta 15 administracinio teisės akto pažeidimo protokolų mikroautobusų vairuotojams. Jis teigė, jog vairuotojams buvo išrašomos numatytos 10-25 litų baudos, baudas planuojama išrašyti ir vežėjams, nes sutartyse su jais buvo numatytas punktas, kad savivaldybė įspėdama prieš pusmetį gali su nutraukti sutartis su vežėjais – tai ir buvo padaryta. Jis paneigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos teiginius, kad jų turimi dokumentai galioja ir su jais 70 proc. mikroautobusų gali teikti paslaugas.
Anot K. Lubio, protokolai buvo išrašyti „Transrevis“ įmonės darbuotojams, juos planuojama paruošti ir vežėjui - „Transrevis“.
Antradienį patikrinimo metu į Pašilaičių žiedą atvyko vienas „Zigvalio“ mikroautobusas, kuris žiede nesustojo.
K. Lubys dėstė, jog iš vairuotojų girdėjo, kad jie baiminasi, jog gavę administracinio teisės akto pažeidimo protokolo bus atleisti iš darbo be išeitinių išmokų, kurias tikisi gauti atleidimo atveju. Jis suabejojo, kad gyventojai pasiges mikroautobusų.
“2005 m. kai vyko konkursai mikroautobusams, Vilniaus mieste po konkursų dirbo 460 mikroautobusų. Šių metų sausio 1 d. jų realiai dirbo 160. Kiek žmonės pajuto, kad 300 mikro autobusų nėra?“, - svarstė K. Lubys.
DELFI primena, jog vežėjų ir savivaldybės ginčas buvo sprendžiamas teismuose, uždėtos laikinosios apsaugos priemonės, kurios vėliau buvo atšauktos. Maršrutinių taksi vairuotojai yra kreipęsi į teismą su prašymu bylą nagrinėti iš esmės, tačiau sprendimas dar nėra priimtas. Kada byla bus nagrinėjama nėra aišku.
„Mes nematėme pagrindo tam nutraukimui, nes mes turėjome galiojančias sutartis“, - sakė V. Dapkus, tačiau pripažino, kad savivaldybė vienašališkai nutraukė sutartis.
Policija tikrins pagal galimybes
Vilniaus apskrities vyriausias policijos komisariatas (AVPK) lengvųjų automobilių vairuotojus planuoja tikrinti pagal turimus resursus ir galimybes.
„Pagrindinis kelių policijos uždavinys – rūpintis eismo saugumu. Atlikdami šią savo pareigą, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai, atsižvelgdami į turimus resursus ir galimybes, kreips dėmesį ir į tai, ar nėra pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės (KET) neleistinai važiuojant A juosta. Jokių specialių policinės kontrolės operacijų ar priemonių, skirtų išimtinai tik tokio pobūdžio pažeidimų nustatymui, nebus vykdoma“, - dėstoma Vilniaus AVPK Valdymo organizavimo skyriaus Viešųjų ryšių poskyrio atsakyme DELFI, į klausimą, kada vairuotojai gali tikėtis patikrinimų.
Policija primena, kad už važiavimą vadinamąja A juosta, skirta autobusams, skiriama 100 - 300 Lt bauda.
„Jei vairuotojas dar nėra padaręs tokio pobūdžio pažeidimo ir pripažįsta kaltę, gali būti apsiribota administraciniu nurodymu ir skirta pusė minimalios baudos – teks sumokėti 50 Lt“, - paaiškina Vilniaus AVPK atstovai.
Taip pat nurodoma, kad Vilniaus policijos įstaiga netikrins, ar maršrutinių autobusiukų vairuotojai turi licencijas ir jų už tai nebaus – tai miesto savivaldybės administracijos kompetencija.
Kamščių nesibaimina
K. Lubys, paklaustas, kaip miestas atrodys rudenį, kai į miestą sugrįš atostogaujantys jo gyventojai ir su savo automobiliais netilps į jiems skirtas juostas, teigė, kad žmonės važiuos viešuoju transportu, o nevažiuojantys stovės kamštyje.
Jis šmaikštavo, kad, jei kamščiai užkimš sostinę, tai tik parodys, koks turtingas kraštas yra Lietuva ir kiek daug čia yra automobilių.
DELFI skelbė, kad pirmadienį, liepos 1 d., sostinės transportas pajudėjo pagal naująją schemą: daugiau juostų skirta autobusams, taksi ir automobiliams, kuriais keliauja keturi ir daugiau keleivių.
DELFI kalbinti sostinės gyventojai, į darbus važiavę nuo ryto, su spūstimis dar nesusidūrė.