DELFI skaitytojai K. Lubio teiravosi, ar nespėję panaudoti popierinių bilietų gyventojai galės jais pasinaudoti ir po liepos 1 d. Deja, Vilniaus miesto savivaldybės atstovas dar kartą priminė gyventojams, kad seno pavyzdžio bilietais naudotis viešuoju transportu bus galima iki birželio 30 d.
„Dėl vienkartinių popierinių bilietų galiojimo buvo priimtas tarybos sprendimas dar šių metų sausį. Jame buvo akcentuota, kad įsigyti vienkartinių bilietų galima iki kovo 31 d., o išnaudoti iki birželio 30 d. Visi viešojo transporto keleiviai žinojo ir galėjo pasiskaičiuoti, kiek tokių bilietėlių reikės atsižvelgiant į jų įprastą kelionių ritmą“, - kalbėjo jis.
Naikina besidubliuojančius maršrutus
Skaitytojams taip pat rūpėjo, ar viešojo transporto pertvarka buvo orientuota į keleivių patogumą ar savivaldybės finansines galimybes.
„Būtent tai ir yra maksimalus kompromisas tarp Vilniaus miesto savivaldybės finansinių galimybių ir keleivių patogumo. Jeigu Seimas padidintų finansavimą, keleiviai pirmieji tą pajustų viešojo transporto ir teikiamų paslaugų kokybės sąskaita“, - atsakė K. Lubys.
Sostinės Žalgirio stotelėje viešuoju transportu besinaudojantis DELFI skaitytojas klausė, kodėl Šeimyniškių, Lvovo g. gyventojams panaikinti 13 ir 8 troleibusų maršrutai. Savivaldybės atstovas teigė, kad tokiu būdu atsisakoma maršrutų, kurie dubliuojasi.
„Atsisakius maršrutų dubliavimo, daug kur reikės persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą papildomai nemokant už kelionę kitoje transporto priemonėje“, - sakė jis.
Pašnekovas žadėjo, kad nuo liepos 1 d. pagrindinėse sostinės stotelėse dirbs savanoriai, kurie nurodys galimybes mažiausiomis laiko sąnaudomis pasiekti reikiamą kelionės tikslą.
Pertvarkos architektas suprato ir sostinės Fabijoniškių gyventojus, kurie nelikus privačių mikroautobusų turi gyventi pagal nelankstų viešojo transporto grafiką. K. Lubys pažadėjo, kad įvedus greituosius autobusus vasaros metu autobusai važinės iš teritorijų su greitaisiais autobusais, kartu ir Fabijoniškių, kas 5-7 min.
Su nerimu liepos 1 d. laukia ir Lentvario gyventojai, kai bus panaikintas 38 mikroautobuso maršrutas. Tačiau K. Lubys teigė, kad šį maršrutą pakeis privežamasis viešojo transporto maršrutas, kuris važiuos nuo Vaduvos stotelės pro Lentvarį iki Grigiškių.
Pagirių gyventojams gerų žinių konferencijos dalyvis neturėjo. Kol kas naujų maršrutų iš šios vietos nežadama. Kaip teigė svečias, viešojo transporto plėtrą Pagirių mikrorajone riboja esama infrastruktūra ir palyginti nedideli keleivių srautai.
Supras naudą, kai pamatys pro nosį lekiančius greituosius autobusus
DELFI skaitytoja Laura konferencijos svečio teiravosi, ar iš tiesų viešojo transporto pertvarka skirta mažinti automobilių skaičių sostinėje. K. Lubys pabandė patvirtinti šį tikslą: „Nors ir patogiai sėdint lengvajame automobilyje ir gaištant laiką spūstyje, kai pro šalį A juosta pralėks jau penktas reikiamo maršruto greitasis autobusas, išvadas bus galima pasidaryti patiems“.
Viešojo transporto pertvarkos architektas pats pripažino su šeima esantis viešojo transporto vartotojas. „Tai labai padeda drausminant vairuotojus bei kartu nustatant keleivių poreikius“, - įsitikinęs jis.
Ateityje: nauji autobusai, naktiniai maršrutai ir atsisveikinimas su troleibusais
DELFI konferencijos svečias prasitarė, kad permainų laukia ne tik viešojo transporto maršrutai, bet ir autoparko atsinaujinimas. Kaip teigė K. Lubys, šiais metais turėtų pradėti važinėti 19 naujų atobusų, kitų metų pradžioje – dar bent 22.
Taip pat Vilniaus miesto savivaldybės atstovas priminė, kad savivaldybės administracija yra patvirtinusi naktinių autobusų maršrutų trasas, tačiau kol kas dėl per daug kainuojančių maršrutų keleiviai vežami tik didelių švenčių ir renginių metu.
„Tačiau svarstoma galimybė sugrįžti prie naktinių autobusų savaitgaliais“, - sakė jis.
Skaitytojai Marijai pasiteiravus, ar Vilniuje iš tiesų žadama atsisakyti troleibusų, Vilniaus miesto savivaldybės atstovas atsakė: „Visų pirma, likviduojami ne patys troleibusai kaip transporto priemonė, bet atsisakoma maršruto trasose vienas kitą dubliuojančių viešojo transporto priemonių. Be to, kontaktinis troleibusų tinklas ir pastotės šalia jų irgi yra beviltiškai pasenusios, reikalauja nemažų investicijų į jų atnaujinimą. Visame pasaulyje, taip pat ir Europoje, vis daugiau troleibusus keičia elektra varomi autobusai“.