Politiko teigimu, 80 proc. Vilniaus autobusų ir troleibusų yra vyresni nei 10-20 metų, todėl yra atsilikę.
„Važinėdami jais miestiečiai jaučiasi labai nejaukiai, dažnai yra ilgapirščių apšvarinami. Tai privedė mus prie minties, kad gal visose transporto priemonėse būtų galima įrengti vaizdo stebėjimo sistemas ir išspręsti zuikių, kylančių konfliktų arba ilgapirščių problemą“, – pristatydamas naujovę teigė laikinasis meras.
Kol kas mobiliojo ryšio kameros sumontuotos keliuose 19 maršruto troleibusuose, tačiau artimiausiu metu jomis bus filmuojami visi minėto maršruto keleiviai.
Bandomąjį projektą įgyvendina AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ (Telecentras) ir bendrovė „Altas“.
Tiesiogines transliacijas stebės pareigūnai
Kaip DELFI sakė Telecentro technikos direktorius Gediminas Budvytis, troleibusuose diegiamas naujos kartos (4G) mobilusis ryšys išsiskiria didele greitaveika, ryšio saugumu ir tuo, kad juo galima siųsti itin didelius duomenų srautus.
4G internetu iš troleibusuose montuojamų kamerų vaizdas bus perduodamas į stebėjimo punktus. R. Adomavičiaus teigimu, nauja technologija vairuotojams leis naudoti pagalbos iškvietimo mygtuką ir iškilus pavojingai situacijai išsikviesti pagalbą.
Tiesiogines transliacijas iš troleibusų per 4G Mezon į galės stebėti ir Bendrojo pagalbos centro, policijos pareigūnai.
Disciplinuos vairuotojus
„Kamera filmuoja 360 laipsnių kampu, gali labai priartinti vaizdą, todėl dispečeriai galės matyti net kupiūrų, kuriomis keleiviai moka už bilietus, numerius, pritraukus matyti smulkias detales“, - technologijos privalumus vardijo laikinasis meras.
Jo teigimu, nauja technologija disciplinuotų ir vairuotojus, nes dispečeriai galėtų matyti, ar jie mandagiai elgiasi su keleiviais, tvarkingai privažiuoja prie stotelių, atidžiai uždarinėja duris.
Jei naujovė pasiteisins, R. Adomavičiaus teigimu, savivaldybė galvos apie tokių kamerų diegimą visose transporto priemonėse.
Jei patiks – skelbs konkursą
Paklaustas, kiek kainuoja viena kamera ir kiek per mėnesį reikėtų mokėti už jos aptarnavimą, laikinasis meras sakė, jog galutinę kainą parodytų konkursas.
„Šiuo metu kalbama, kad kamera kainuotų apie 2500-3000 litų. Priežiūra nuolatinė, kiekvienai transporto priemonei kainuotų 30-40 litų per mėnesį, taigi tas sumas reikėtų padauginti iš maždaug 500 šiuo metu po Vilnių važinėjančių visuomeninio transporto priemonių“, – sakė R. Adomavičius.
Naujovę žadama bandyti du mėnesius. Paskui bus sprendžiama, ar Vilniui jų reikia ir jei taip – skelbiamas tarptautinis konkursas.