Sostinės savivaldybė konkursą suskirstė į keturias dalis. Kiekvienai iš jų tenka konkretūs maršrutai:

Maršrutas Nr.9 „Agrastų st. – Zuikių g.“;
Maršrutas Nr.20 „Žemieji Paneriai – Mūrinė Vokė – Lazdynai“;
Maršrutas Nr.28 „Žemieji Paneriai – Grigiškės“.
Maršrutas Nr.13 „Žemasis Pavilnys – Markučiai – Stotis – Vilkpėdė“;
Maršrutas Nr.58 „Stotis – Dzūkų g. – Kalnėnai“;
Maršrutas Nr.61 „Stotis – Kuprioniškės – Nemėžis“;
Maršrutas Nr.82 „Stotis – Salininkai – Miškiniai – Juodšiliai“.
Maršrutas Nr.14 „Grigaičiai – Parko – Arimų g.“;
Maršrutas Nr.15 „AntakalnisTurniškės“;
Maršrutas Nr.38 „Antakalnis – Dvarčionys – Šilėnų g.“;
Maršrutas Nr.57 „Ateities g. – Bajorai“;
Maršrutas Nr.87 „Ozo g. – Didlaukio g. – JeruzalėMolėtų pl. – Vanaginė“;
Maršrutas Nr.115 „Antakalnis – Rokantiškės – Parko g.“;
Maršrutas Nr.116 „Bukčiai – Gudelių šilas – Žvėrynas“;
Maršrutas Nr.40 „Fabijoniškės – S. Stanevičiaus – Centras“ ;

Vilniaus valdžia lig šiol kartojo, jog konkurso skelbti negalima, mat jo nuostatoms nepritarė miesto taryba. Tačiau dabar atrastas būdas apsieiti be tarybos palaiminimo. „Paskelbtas subnuomos konkursas, kuris yra trumpalaikis – 6 mėn. su galimybe pratęsti jį dar 6 mėnesiams. Tokiam konkursui tarybos sprendimo nereikia“, - DELFI teigė sostinės savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vadovė Irma Juškėnaitė.

Eismo pertvarkos planą rengusiai darbo grupei vadovavęs Vilniaus savivaldybės specialistas Kastytis Lubys DELFI teigė, jog šis konkursas – savotiškas pereinamasis etapas: laikinas sprendimas, kuriuo siekiama išsaugoti privačius vežėjus rinkoje.

„Tikrai vežėjai neturėtų baimintis. (...) Subnuoma – tai yra trumpalaikis terminas. 6 mėnesiai su galimybe pratęsti dar 6 mėnesiams. O toliau mes planuojame skelbti normalius konkursus: 5 metai su galimybe pratęsti 3 metams. Ir ten bus visai kiti reikalavimai“, - aiškino K. Lubys.

Pasak jo, optimistinis „mirkiukų“ sugrįžimo variantas – spalio 1 d. Tačiau procesas gali užsitęsti ir iki lapkričio.

Pirkimo dokumentuose taip pat nurodyta, kad šiuos maršrutus aptarnausiantys vežėjai bus integruojami į elektroninio bilieto sistemą: visuose autobusuose ir mikroautobusuose turės būti vilniečio kortelių skaitytuvai. Juos ir borto kompiuterius konkurso laimėtojui pateikti turėtų savivaldybės bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“.

Tuo tarpu vežėjai kol kas nemato priežasčių džiaugtis. Pirmiausiai dėl to, kad konkurso pabaiga numatoma rugsėjo mėnesį – o tai reiškia, kad privatininkams tektų dar mažiausiai porą mėnesių laukti nevykdant keleivių pervežimo veiklos.

Saulius Matulionis
„Antras dalykas – nelabai įsivaizduoju, iš ko jie mokės (kompensacijas už lengvatinius bilietus – DELFI). Nes savivaldybės biudžete lėšų tam nėra. Ir sutartis – 6 mėnesiai su galimybe pratęsti dar 6 mėnesiams. Vežėjai ir sako: ką mums dabar daryti? Iki rugsėjo turi būti įvykęs konkursas. O išvažiavimas – spalio mėnesį. Tai dabar laikyti visus darbuotojus ar atleisti juos, išparduoti transporto priemones ir vėl iš naujo susipirkti?“ - DELFI teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Konkurso sąlygose vežėjus stebina dar vienas aspektas. Lig šiol savivaldybė skundėsi, kad privatininkai Vilniuje važinėja ne pačios geriausios išvaizdos, pasenusiomis transporto priemonėmis. O dabar reikalaujama, kad konkurso dalyviai turėtų ne senesnę nei 20 metų techniką.

„Mes dabar važiuojame su 7 metų autobusais. Ir baksnoja pirštais: jūs su senienomis važiuojate, gadinate vaizdą. O dabar jie skelbia iki 20 metų“, - stebėjosi S. Matulionis.

Anot jo, gali būti, kad taip savivaldybė jau ruošiasi privežimo maršrutų spragas lopyti savu transportu – esą „Vilniaus viešajam transportui“ senutėliai autobusai, skirti miesto pakraščiams, brangiai kainuoti neturėtų.

Tuo tarpu K. Lubys aiškina, jog toks reikalavimas pirmiausiai skirtas patiems vežėjams. „Mes, suprasdami, kad tam tikrų sunkumų turi privatūs vežėjai, nenorime kelti papildomų reikalavimų amžiaus cenzui. Kad jie galėtų dirbti su turimomis transporto priemonėmis“, - teigė savivaldybės specialistas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (115)