Transporto sektorių kuruojantis Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius DELFI teigė, jog „mikriukus“ ketinama įjungti į elektroninio bilieto sistemą, leidžiant vilniečiams ir miesto svečiams jais važiuoti su naujosiomis „vilniečio kortelėmis“, o ne atsiskaitant grynais. Vicemeras žada, kad dėl šių permainų susisiekimo kokybė mieste ne tik nesuprastės, bet ir pagerės – esą iš centro išstumti „mikriukai“ nebekels chaoso, o vilniečių keliones paspartins planuojami greitieji autobusų maršrutai.

Mikroautobusams duos privežimo maršrutus

„Visos šitos pertvarkos tikslas yra vienas. Kad gyventojai kaip galima greičiau nuvyktų iš taško A į tašką B. Jau dabar norime parodyti, kad galima nuvažiuoti greičiau ir pigiau, negu su senąja tvarka“, - kalbėjo R. Adomavičius.

Paklaustas, ar, pagal savivaldybės planuojamą pertvarką, po Naujų metų liks miesto centrą kertančių mikroautobusų maršrutų, vicemeras teigė, jog jų ketinama atsisakyti.

„Pagalbiniai maršrutai, aptarnaujantys, ir mikroautobusai privežtų iš pačių atokiausių gyvenamų teritorijų prie pagrindinių maršrutų. Centre nenumatoma, kad liktų „mikriukai“, kadangi jų vaidmenį atliks greitieji autobusai“, - teigė R. Adomavičius.

Pasak jo, vežėjai planuojamai pertvarkai pritaria.

„Su vežėjų asociacija, kuriai priklauso visi mikroautobusų kompanijų savininkai, yra susitarta. Juos tenkina tokia padėtis, kad jie atliks privežimo funkciją prie pagrindinių maršrutų, kur yra nedaug keleivių“, - sakė R. Adomavičius.

Privežimo maršrutai šiuo metu yra formuojami – tuo užsiima savivaldybės specialistai.

Anot R. Adomavičius, kuomet miesto centre nebeliks mikroautobusų, turėtų sumažėti ir betvarkės transporto srautuose.

„Mikroautobusas važiuoja santykinai greitai, kadangi jis neturi jokio grafiko, ir jam nėra privaloma stoti stotelėse. Tai sukelia chaosą ir eismo dalyvių sumaištį, ypatingai – tarp viešojo transporto priemonių vairuotojų. Mikroautobusai, norėdami susirinkti sau keleivius, užkerta jiems kelią, greitai susirenka ir nuvažiuoja toliau“, - bėdas, kurias norima išgyvendinti, vardijo vicemeras.

Beje, savivaldybė šią savaitę priskyrė visus mieste kursuojančius mikroautobusus maršrutų, nedubliuojančių daugiau kaip 80 proc. vietinio susisiekimo autobusų ar troleibusų maršrutų trasų kategorijai. Anot R. Adomavičiaus, tai padaryta siekiant nebranginti kelionių.

„Jeigu žiūrėti į veikiantį įsakymą, kuris parašytas anksčiau, jeigu (mikroautobuso – DELFI) maršrutas dubliuoja viešojo transporto maršrutą, tai jo kaina turi būti ne mažesnė kaip 4 litai. Kad šito neįvyktų, ir išėjo šitas įsakymas. Kad nekelti kainų“, - aiškino vicemeras.

Komposterius pirkti teks patiems

Anot vicemero, e-bilietas po Naujųjų turėtų veikti ne tik savivaldybės viešajame transporte, bet ir mikroautobusuose.

„Jie dirbs vieningoje bilietų sistemoje. Tai reiškia, kad mikroautobusais bus galima važiuoti su tais pačiais – mėnesiniais ar kitokiais – bilietais. Ir taip pat persėdinėti iš mikroautobuso į autobusą ar troleibusą. Siekiame, kad tai įvyktų iš karto po Naujųjų metų“, - aiškino R. Adomavičius.

Tiesa, įrangą, reikalingą prisijungimui prie e-bilieto sistemos vežėjai turės pirkti patys – dotuoti šių pirkinių savivaldybė neketina.

„Vežėjai turės nusipirkti. Kaip savivaldybės įmonė pirko, lygiai taip pat nusipirks ir kiti. Tai nėra kažkokie labai pasiutę pinigai. Bet mes įsipareigojame jiems sukurti privežimo maršrutus ir duoti jiems ilgalaikes sutartis, kad jie galėtų jaustis patogiai ir finansiškai. Ir su bankais kalbėtis, nes, be abejo, reikės ir finansavimo, ir viso kito“, - sakė R. Adomavičius.

Vietoj „mikriukų“ – greitieji autobusai

Pasak pašnekovo, savivaldybė neketina iš vilniečių atimti galimybės greitai keliauti po miestą. Tai esą turėtų užtikrinti greitieji autobusai, kuriais kelionės nekainuos brangiau – juose, kaip ir visoje transporto sistemoje, veiks e-bilietas.

„Atsiras šeši greitųjų autobusų susisiekimo maršrutai. Jie yra žinomi, viskas yra paskaičiuota. (...) Pavyzdžiui, yra maršrutas Santariškės-Stotis. Tai vienas iš pagrindinių mūsų maršrutų. Dabar jis važiuoja 44 minutes. Jeigu įsėstumėte Santariškėse, važiuotumėte per centrą ir atvyktumėte į stotį, užtruktumėte lygiai 44 minutes. Greitasis autobusas važiuotų 30 minučių“, - vizijomis dalijosi vicemeras.

Pasak jo, vidutinis paprasto autobuso greitis minėtu maršrutu dabar siekia apie 15,2 km/h, o greitasis autobusas judėtų 22,5 km/h greičiu.

„Arba Pašilaičiai-Saulėtekis. Jis dabar važiuoja 42 minutes, greitis – 17,9 km/h. O važiuos 25 min., 24,7 km/h greičiu“, - pridūrė R. Adomavičius.

Be to, planuojamas didelis šių transporto priemonių eismo intensyvumas, idant keleiviams nereikėtų ilgai stoviniuoti stotelėse, laukiant greitojo autobuso.

„Jeigu viena transporto priemonė nuvažiavo, už 4, vėliausiai – už 5 minučių atvažiuos kita. Tai reiškia, didelis tankis transporto priemonių, ir gyventojams nereikėtų ilgiau laukti. Ne piko metu, intervalas būtų tarp 7-8 minučių“, - dėstė pašnekovas.

Laukiamą transporto pagreitėjimą, be kitų priemonių, tikimasi sukurti sumažinant greitiesiems autobusams privalomų stotelių skaičių.

„Paimkim tą patį maršrutą Santariškės-Centras-Stotis. Dabar trasoje, prie kiekvienos stotelės stojant, yra 24 stotelės. Planuojama, kad greitajame maršrute bus 15 stotelių“, - pavyzdį pateikė R. Adomavičius.

Greitieji autobusai, politiko žodžiais, bus „patys naujausi ir patys geriausi“. Maršrutai dėstomi taip, kad greitųjų autobusų trasos tarpusavyje kirstųsi – taip, anot vicemero, siekiama maksimaliai pagreitinti vilniečių keliones.

„Įprastiniai maršrutai tikrai nenukentės“, - pridūrė pašnekovas.

Pasak jo, būtų „drąsu sakyti“, kad visi šeši greitieji maršrutai bus paleisti iki Naujų metų, tačiau toks yra savivaldybės tikslas.

Vežėjai tikisi Konkurencijos tarybos užtarimo

Mikroautobusais vilniečius vežančios kompanijos „Transrevis“ vadovas Vladas Dapkus DELFI teigė, jog jeigu savivaldybė ištesės tai, ką žada, vežėjai nesiskųs.

„Tai mums nėra visiška naujiena. Esame kažkiek girdėję. Jeigu savivaldybė iš tikrųjų padarys tą, ką jie sako, manau, būtų visai neblogai. Mes, kaip ir viešasis transportas, pajamas gausime ne už keleivių bilietus, o už nuvažiuotą kilometražą. Tokias sutartis pasirašius, būtų labai malonu“, - svarstė V. Dapkus.

Tiesa, į savivaldybės pateikiamus viešojo transporto pagreitėjimo planus verslininkas žiūri skeptiškai.

„Kuo geresnis viešasis transportas negu privatūs vežėjai? Tikrai ne greičiu. Ir jie bando išrasti dviratį. Kaip jie paminėjo, kad iš stoties į Santariškes nuvažiuos per 30 minučių. Tai yra utopija. Nuo kažkurios vietos atsiranda, sakykim, Pylimo gatvė, kurioje yra troleibusai, ir jų kol kas niekas nenumato nuimti. Ir tiktai viena eismo juosta“, - aiškino V. Dapkus.

Vis dėlto „mikriukų“ kompanijos dar nesudeda ginklų. Anot V. Dapkaus, iki Naujųjų metų tikimasi sulaukti Konkurencijos tarybos uždarimo. Į ją vežėjai kreipėsi prašydami išaiškinti, ar savivaldybė, keisdama maršrutus ir ribodama galimybes tiekti paslaugas miesto centre, nepažeidė įstatymo galimai neleistinai ribodama konkurenciją ir proteguodama savo pačios viešojo transporto įmones.

„Tikimės iki Naujųjų metų gauti galutines Konkurencijos tarybos išvadas. Ir mėginsime skųsti kažką, jeigu bus, kas skundžia. O jeigu ne – reikės susitaikyti su tuo, kas yra“, - reziumavo verslininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (550)