Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė sako, kad 2007 metais startavusi elektroninio bilieto sistema ir morališkai, ir technologiškai pasenusi, tad ją norima atnaujinti, padaryti patrauklią žmonėms.

„Sistema būtų lanksti ir integruota, tai yra, nereikėtų vežiotis kažkokių papildomų dokumentų, tokių kaip moksleivio ar pensininko pažymėjimas, – sistema jau būtų suintegruota su tam tikrais registrais ir viskas būtų personalizuota“, – BNS sakė M. Gusarovienė.

Naujoji e. bilieto sistema leis naudotis keleivio pasirinkta laikmena, nebeprisirišant prie konkrečios kortelės ar įrenginio. Tai galės būti bekontaktė mokėjimo kortelė, studento ar moksleivio pažymėjimas, asmens tapatybės kortelė, Vilniečio kortelė, mobiliosios programėles ar kiti sprendimai.

„Tarkime, dabar turint Vilniečio kortelėje bilietus mes negalime naudotis mobiliąja aplikacija, tada turime tik Vilniečio kortelę. Tai esmė yra tokia, kad bus tokia personalizuota keleivio paskyra ir žmogus galės savo bilietus, kuriuos yra nusipirkęs, naudoti bet kurioje jam patogioje laikmenoje“, – sakė vadovė.

Bilietai brangti neturėtų, bet kainodara gali keistis

M. Gusarovienės teigimu, bus laikomasi visų asmens duomenų apsaugos reikalavimų. Ji atskleidė, kad įdiegus sistemą galimi ir bilietų kainų pokyčiai, bet ne dėl pačios sistemos kaštų, o dėl lankstesnių tarifų.

„Atsiradus naujai bilieto sistemai bus įvedama lankstesnė pati bilietų tarifikacija, pavyzdžiui, apmokėjimas už faktiškai nuvažiuotą atstumą arba faktiškai važiuotą laiką“, – sakė „Susisiekimo paslaugų“ vadovė.

Rugsėjo pabaigoje įmonė paskelbė išmaniosios integracinės atsiskaitymų platformos diegimo ir priežiūros bei atsiskaitymo bekontaktėmis mokėjimo kortelėmis paslaugų konkursus. Pasiūlymų laukiama iki lapkričio 3 dienos.

Visam projektui planuojama išleisti 8 mln. eurų. Jis bus finansuojamas „Susisiekimo paslaugų“ bei Europos Sąjungos fondų lėšomis. Praėjusią savaitę Susisiekimo ministerija skyrė projektui 3,5 mln. eurų ES paramos.

„Jeigu viskas vyks sklandžiai, jau kitų metų pirmąjį ketvirtį turėtume turėti sutartį su diegėju. Pagal sutartį – pusantrų metų visas diegimas. Planuojama, kad sistema startuotų 2022 metais“, – sakė M. Gusarovienė.

Numatoma, jog platformoje bus integruotos ne tik viešojo transporto, tačiau ir kitos miesto paslaugos.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)