Per Žolines pradėjusi veikti naujoji sistema jau tuomet susilaukė vilniečių pasipiktinimo – pradėjus prekybą naujosiomis kortelėmis kai kuriose prekybos vietose jų įsigyti ar papildyti dėl sistemos gedimų nebuvo galima. Be to, mėnesio viduryje seną kortelę į naują pakeitę gyventojai prarado senajame elektroniniame biliete buvusią sumą, todėl dar kartą turėjo mokėti papildomai. 

Buvo pasitaikęs atvejis, kai iš „Vilniečio kortelės“ pinigai dingo, jos spaudos kioske nebuvo galima papildyti debetine kortele ar apskritai įsigyti. Nors šie nesklandumai dažnai – laikini, kol kas liko ir neįgyvendintų Vilniaus savivaldybės pažadų. Tai žadama pakeisti artimiausiu metu

Neveikia papildymas internetu

Galimybė papildyti „Vilniečio kortelę“ internetu – vis dar tik savivaldybės planuose. Sostinės gyventojams ir svečiams šią sistemą buvo žadama įdiegti rudenį, vėliau – iki žiemos, tačiau viešojo transporto keleiviai iki šiol priversti kortelę pildyti tik spaudos kioskuose. Naujas savivaldybės įvardintas terminas – artimiausiu metu.

Gintas Bliuvas
„Vyksta baigiamieji papildymo internetu testavimo darbai, be to, sistemai keliami dideli saugumo reikalavimai. Taip pat siekiama, kad internetu nusipirkti bilietai būtų kaip įmanoma operatyviau įkeliami į Vilniečio korteles“, - sakė SĮ „Susisiekimo paslaugų“ direktorius Gintas Bliuvas.

Šiuo metu internetu galima tik patikrinti, ar „Vilniečio kortelė“ yra aktyvuota bei sužinoti lėšų likutį. Informacija internete atnaujinama kas 24 valandas, t.y. jeigu bilietas papildytas ar aktyvuotas šiandien, informaciją internetinėje svetainėje bus galima matyti rytoj.

Praėjus bene pusei metų po naujosios sistemos įvedimo vis dar pasigirsta ir vilniečių skundų, kad jie spaudos kioskuose „Vilniečio kortelių“ negali papildyti banko kortele. Pasak G. Bliuvo, jų žiniomis atsiskaitymai vyksta sėkmingai. „Galimi sutrikimai niekaip nesusiję su „Vilniečio kortelės“ sistema ir juos raginame spręsti pačius platintojus. Vis dėlto, dalis nesklandumų įgyvendinant projektą buvo ir dėl žmogiškojo faktoriaus platintojų tinkle – pardavėjos neteikė pilnos informacijos, nepakankamai gerai mokėjo naudotis sistema, dėl ko kilo papildomų trikdžių“, - sakė jis.

Kioskuose nekeičia nuolaidos tipo

Kai kurie vilniečiai susidūrė ir su problema, jog „Vilniečio kortelei“ gali būti taikomas tik vienas nuolaidos tipas. Tai reiškia, kad anksčiau kortelę pildžius su nuolaida, norint mokėti pilną kainą reikia arba įsigyti naują kortelę arba nuolaidos tipą pakeisti nuvykus į Klientų aptarnavimo centrą. Pavyzdžiui, mokslus baigęs ir studento pažymėjimo nebeturįs studentas nebegali naudoti tos pačios kortelės ir Kliento aptarnavimo centre turi pakeisti nuolaidos tipą. Toks centras Vilniuje šiuo metu yra vienas - Gedimino pr. 9A.

Pasak G. Bliuvo, tokios tvarkos ateityje keisti neketinama. Taip buvo sumanyta tam, kad būtų palengvintas ir pagreitintas spaudos kioskų darbuotojų darbas. Pasak jo, kadangi nuolaidą vartotojai keičia retai, neverta investuoti į kioskų darbuotojų apmokymą ir būtinas saugumo sistemas.

Negalima įsigyti prekybos centruose

Kol kas neįgyvendintas planas – parduoti bilietus prekybos centruose. Savivaldybė skelbėsi, kad ši galimybė atsiras iki 2013 m., tačiau kol kas to padaryti neįmanoma.

„Planuojame, kad „Maxima“ vilniečių kortelėmis pradės prekiauti ir jas pildyti vasario pabaigoje“, - sakė G. Bliuvas.

Olga Malaškevičienė
Tą sakė ir „Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė. „Kadangi siekiame, kad ši paslauga mūsų klientams veiktų nepriekaištingai, šiuo metu kartu su partneriais dar tobuliname sistemą, kad kortelių pardavimas ir pildymas vyktų sklandžiai. Planuojame, kad „Maxima“ parduotuvėse vilniečiai korteles galės įsigyti ir pildyti pavasariop“, - sakė ji.

Popieriniai bilietai išliko

Įvykdžius bilietų reformą turėję nelikti ir popierinių bilietų – planuota, jog jie galios tik iki 2012 m. pabaigos. Planai pasikeitė – dabar skelbiama, kad vienkartinių popierinių bilietų prekyboje neliks nuo 2013 m. kovo, juos panaudoti bus galima iki 2013 m. birželio pabaigos.

„Pratęsti vienkartinių bilietų platinimą buvo nuspręsta dėl to, kad keleiviai turėtų daugiau laiko įsisavinti naująją sistemą, be to, sulaukėme daug gyventojų pageidavimų dar kurį laiką leisti naudotis popieriniais bilietais“, - teigė G. Bliuvas.

Šiuo metu vienkartinių transporto bilietų kainos tokios pat kaip ir anksčiau. Jos turėtų keistis nuo liepos. Vilniaus miesto tarybos sprendimu nuo 2012 m. rugpjūčio 15 d. buvo sumažintos 30 dienų ir ilgesnės trukmės terminuotųjų bilietų kainos.

Švieslentės pasirodys vasarą

Sostinės viešojo transporto keleivių kelionę supaprastinti turėjusios švieslentės, kuriose galima matyti, kada atvyks autobusai ar troleibusai, kol kas taip pat neveikia. Anksčiau sulaukta skundų dėl neteisingai rodomo atvykimo laiko, tad planuojama, jog jos bus atnaujintos vasarą.

„Vilniuje jau šią vasarą planuojame atnaujinti visas mieste esančias 40 švieslenčių ir jos veiks geriau, nes švieslenčių maitinimui bus naudojamas normalus elektros tinklas, atnaujinta programinė įranga. Kadangi iki šiol jų elektros šaltinis buvo nuolatinės srovės troleibusų tinklas, elektros tiekimas buvo su naktiniais pertrūkiais tinklo aptarnavimo metu, dėl to švieslentės išsijungdavo, žiemos metu – užšaldavo. O atvykimo laiko netikslumų iš tikrųjų pasitaikydavo labai retai, taip kartais nutikdavo dėl laikinų duomenų perdavimo sutrikimų – tarp autobusuose ir troleibusuose įmontuotų GPS imtuvų ir duomenų sistemos, be to, kaip ir visose sistemose, buvo vykdomi sistemos patikrinimo ar atnaujinimo darbai. Specialistai šiuos atvejus dažniausiai sutvarkydavo ar atlikdavo duomenų atnaujinimą per kelias valandas“, - sakė G. Bliuvas.

Pasak savivaldybės atstovų, šiuo metu švieslenčių Vilniuje nėra.

Sunkumai – dėl didelio sistemos masto

Pasak G. Bliuvo, trukdžius lėmė tai, kad sistema itin didelio masto ir sudėtinga. „Deja, diegiant tokio dydžio sistemą ir naują įrangą, laikini sistemos derinimo darbai yra natūralūs, ir buvo taisomi nedelsiant. Su įvairiais nesklandumais susidūrė ir įžymioji Londono „Oyster“ sistema, kai buvo diegiama, pavyzdžiui, kurį laiką neveikė visa sistema: pradedant pardavimu ir baigiant nuskaitymu. Vis dėlto, atsiprašome gyventojų už patirtus nepatogumus ir apgailestaujame, kad projekto pradžia nepateisino keleivių lūkesčių. Darome ir darysime viską, kad sistema veiktų stabiliai ir taptų kaip įmanoma patogesnė ir tinkamesnė jos vartotojams“, - sakė jis.

Pasak „Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus, įsiklausoma ir į klientų pasiūlymus, be to, kortelė ateityje tobulės. „Greitai pradės veikti ir kitos funkcijos, pavyzdžiui, papildymas internetu, tačiau norima jas pristatyti tuomet, kai jos bus visapusiškai išbandytos“, - patikino G. Bliuvas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (255)