Pranešime žiniasklaidai skelbiama, kad dar praėjusiais metais Vilniaus miesto savivaldybė pritarė projektui įsigyti 159 autonominės ridos troleibusus už 92,4 mln. eurų. Pirmojo projekto etapo rėmimo sutartį, užtikrinančią 91 dviašio troleibuso su autonomine rida įsigijimą, šiandien patvirtino ir Vilniaus miesto taryba.
Dalijamasi, kad Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius tiki, kad naujų troleibusų pirkimas reabilituos pasenusį troleibusų parką ir miestas visapusiškai palaiko tokią investiciją.
„Sklandi viešojo transporto sistema yra lemiamas veiksnys miestams kovojant su spūstimis ir oro tarša. Vilnius, siekiantis klimatui neutralaus miesto statuso, apie tai galvoja kasdien, ir yra suplanavęs visą viešojo transporto modernizavimą, pradedant nuo jam deleguotų eismo juostų ir baigiant transporto priemonių atnaujinimu. Džiaugiuosi, kad jau neilgai trukus Vilniaus gatvėmis kartu su naujais autobusais važinės modernūs troleibusai su autonomine rida. Neabejoju, kad šis pasirinkimas reabilituos troleibusus akyse ir tų, kurių šiandien netenkina jų kokybė“, – teigė meras.
Pasiūlymus pateikė Čekijos ir Lenkijos gamintojai
VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius patvirtino, kad Vilniaus miesto taryba uždegė žalią šviesą pasirašyti paskolos sutartį dėl naujų autonominės ridos troleibusų, praneša įmonė.
Anot VVT vadovo, pasirinktas projekto finansavimas per vieną banką buvo paprastesnis ir užtikrino greitesnes pirkimo procedūras. Skelbti pirkimą per tarptautinį banko pirkimų portalą reikalavo bankas. Pirma patirtis su tarptautine pirkimų platforma pasiteisino – procedūros vyko sklandžiai, buvo efektyvios ir užtikrino didesnį tiekėjų susidomėjimą.
Pasiūlymus pateikė 2 gamintojai – čekai pasiūlė „Škoda“ troleibusus, lenkai – „Solaris“. Iki pirkimo paskelbimo rinkos konsultacijose bendrovė aktyviai kvietė dalyvauti konkurse ir kitus potencialius troleibusų gamintojus – „Vanhool“, „Hess“, „Iveco“, „Dancer“, „Yutong“, „Sor“ ir kt.
„Pagrindiniai pirkimo tikslai – skaidrumas ir dalyvių konkurencija – užtikrinti visapusiškai. Šiuo metu vykdomas pasiūlymų nagrinėjimas ir vertinimas. Palyginome kainas su kitais neseniai vykusiais troleibusų pirkimais kitose šalyse – gauti pasiūlymai konkurencingi ir atitinka rinkos kainą. Laimėtojas bus vertinamas ne tik pagal pateiktą kainą, bet ir pagal dešimties metų troleibusų eksploatacijos ir priežiūros sąnaudas, įskaitant elektros ir remonto. Laimėtoją planuojame nustatyti kelių savaičių bėgyje“, – sakė Darius Aleknavičius.
Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) finansuos iki 38,23 mln. eurų
Pridedama, kad kartu su rėmimo sutartimi taryba patvirtino Viešųjų paslaugų sutarties pakeitimus, kurie buvo būtini norint gauti finansavimą. Tai įprasta praktika tarp tarptautinių finansų institucijų ir savivaldos. Projekto finansavimo sutartį po tarybos pritarimo dar turės patvirtinti VVT valdyba. ERPB valdyba pritarė paskolos sutarčiai praėjusią savaitę.
ERPB po visų dokumentų pasirašymo troleibusų įsigijimui skirs 38,23 mln. eurų, 10 mln. eurų finansavimą bendrovė turi užsitikrinusi iš Klimato kaitos programos. ERPB pateiktas pasiūlymas buvo patraukliausias dėl visos apimties projekto finansavimo, greičio ir sprendimų lankstumo. Bankas visą laikotarpį teikė techninę ir pirkimų vykdymo konsultacinę paramą.
Pasak VVT, troleibusai buvo pripažinti viena tvariausių miesto viešojo transporto rūšių, kurių energijos sąnaudos vienam keleiviui per kilometrą yra mažiausios tarp kitų elektros alternatyvų. Įgyvendinus projektą, miestas turės daugiau lankstumo optimizuoti ir plėsti troleibusų maršrutus, o tai, tikimasi, padidins miesto ir jo priemiesčių keleivių galimybes naudotis viešojo transporto paslaugomis.
„Atnaujinę troleibusų parką užtikrinsime keleiviams kokybiškas ir jų poreikius atitinkančias keliones, ypatingai turintiems individualių poreikių. Mūsų vairuotojams suteiksime komfortišką ir saugią darbo vietą. Planuojame, kad naujais troleibusais per metus galėsime nuvažiuoti dvigubai daugiau kilometrų nei senomis transporto priemonėmis, apie 10 proc. gerės troleibusų paruoštumo koeficientas. Neabejojame, kad šis projektas užtikrins aukštesnį aptarnavimo kokybės lygį, mažesnę taršą ir efektyvesnį darbą“, – teigė VVT generalinis direktorius.