Visgi, kaip teigia Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas, tai ne pirmas kartas, kai šis lėktuvas lankosi Lietuvoje, kadangi jis į Vilniaus oro uostą atvyko ir 2002 metais. Taip pat, pasak jo Vilniaus ir Kauno oro uostai yra pasiruošę aptarnauti ir yra aptarnavę vienetinius lėktuvus kurie yra tokio paties dydžio ar net pralenkia „Air Force One“.
„Tiek Vilniaus, tiek Kauno oro uostai yra visiškai pasiruošę aptarnauti tokio dydžio lėktuvus“, – pridūrė jis.
LTOU atstovas nepaminėjo, ar ir praeitus kartus lankantis tokio dydžio orlaiviams buvo atliekami pakeitimai panašūs į tuos, kurie atlikti šį kartą – iš lėktuvų „parkavimo“ zonos pašalinus apšvietimo stulpus. Visgi, anot jo, reikia prisiminti, kad šį kartą buvo ruoštasi keliems tokio dydžio lėktuvams – jais atvyks ne tik JAV, bet ir Korėjos, Naujosios Zelandijos, Turkijos vadovai
„Reikia suprasti, kad NATO delegacijų priėmimas yra ne vieno ar kelių orlaivių priėmimas. Tai keliasdešimt delegacinių lėktuvų ir juos reikia sutalpinti į tą pačią zoną atskirą zoną aerodrome. Tad negalima lyginti pavienio ar poros didelių lėktuvų su keliasdešimt, kurie atskraidina delegacijas. Pasiruošimas yra kitoks iš esmės“, – aiškino jis.
„Air Force One“: trijų aukštų skrajojanti tvirtovė
Kaip teigia JAV Baltieji rūmai, trijuose lėktuvo aukštuose, kurių bendras plotas siekia beveik 400 kv. m. yra įrengti dideli apartamentai skirti prezidentui ir pirmajai poniai, į kuriuos įeina biuras, sporto salė, vonios kambarys (su dušu) ir konferencijų salė. Taip pat įrengtos patalpos iki 70 pakeleivių: paprastai tai vyresnieji prezidento patarėjai, Slaptosios tarnybos pareigūnai, žurnalistai ir kiti svečiai, kurie gali būti kartu su prezidentu.
„Air Force One“ esančiose patalpose įrengtos dvi virtuvės, kurios gali ruošti maistą iki 100 asmenų. Taip pat orlaivyje visada yra gydytojas ir medicinos kabinetas, kuris, kritiniais atvejais, gali veikti kaip operacinė. „Air Force One“ įrengti 85 telefonai, kelių dažnių radijo imtuvai, „WiFi“, bei įrengta kitokia pažangi saugaus ryšio įranga.
Pasak bendrovės „Boeing“, pilnai užpildžius orlaivį kuru, jis gali be sustojimo nuskristi bent 12 tūkst. kilometrų. Visgi, šis lėktuvas gali likti ore neribotą laiką, kadangi skrydžio metu gali būti papildytas degalais per zondą esantį ant orlaivio nosies, nors manevras paprastai skirtas avarinėms situacijoms.
JAV Baltieji rūmai teigia, kad „Air Force One“ yra pasiruošęs krizės atvejams, kadangi lėktuve yra įrengtas mobilusis komandų centras, kuris leistų prezidentui vadovauti išpuolio prieš JAV atveju. Tuo metu, anot „Euronews“, orlaivio korpusas padengtas šarvais, langai pagaminti iš neperšaunamo stiklo, o lėktuvo elektronika yra apsaugota nuo elektromagnetinio impulso.
Lėktuvas niekada nestovi oro uosto terminale. Jis lieka, kur nusileido, kad prireikus galėtų bet kada pakilti.
JAV Prezidento lėktuvo palyda
Kaip teigia Baltieji rūmai, prieš atskrendant „Air Force One“ atvyksta keli krovininiai lėktuvai, kurie atgabena reikalingas transporto priemones ir užtikrina, kad JAV šalies vadovo poreikiais visada būtų pasirūpinta. Vienu iš tokių lėktuvų paprastai atsiunčiamas itin saugus šarvuotas „Cadillac“ automobilis, kuris į Lietuvą atvyko šeštadienį.
Kitose šalyse viešintį JAV prezidentą taip pat visada lydi vienas iš 4 „Paskutinės dienos“ lėktuvų. Šis lėktuvas, tai „E-B4 Advanced Airborne Command Post“ modelio skraidantis branduolinis bunkeris ir komandų centras, sukurtas Šaltojo karo įkarštyje. Jis skirtas vadovauti JAV valstybei katastrofų atvejais.
Netolimoje ateityje abudu „Air Force One“ lėktuvai turėtų būti pakeisti, kadangi yra eksploatuojami nuo 1990 m., tad reikalingas atsinaujinimas. „Boeing“ vėl laimėjo 3,9 mlrd. JAV dolerių kontraktą sukurti naujus „Air Force One“ lėktuvus, kurie pakeistų dabartinį oro laivyną. Naujieji lėktuvai turėtų būti paruošti prezidentą skraidyti 2024 m.