Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus teigimu, per dešimtmetį autobusų ir troleibusų pirkimui būtų skirta 245 mln. eurų, įskaitant privačias investicijas, o miestiečiams tai kainuotų 0,57 mln. eurų per metus.
„Tam reikės nemažų investicijų, jos bus ir viešos ir privačios. Natūralu, kad bus vežėjų investicijos, ir mes pritrauksime naujų keleivių ir dalis investicijų pasidengs iš jų atėjimo. Planuojame, kad mokesčių mokėtojams visas šitas gėris kainuos per metus papildomai apie pusę milijono eurų“, – spaudos konferencijoje sakė Vilniaus meras.
Per šį laiką planuojama įsigyti 520 naujų ekologiškesnių autobusų ir 159 troleibusus, 10-12 proc. padidinti jų greitį, beveik dukart – iki 60 kilometrų išplėsti autobusams ir taksi skirtą A juostų tinklą.
Šių juostų tiesimui, stotelių ir vaizdo švieslenčių, kontaktinio tinklo atnaujinimui, pakrovimo stotelių ir dujų užpildymo kolonėlėms bei naujai elektroninio bilieto sistemai per dešimtmetį reikėtų apie 52,4 mln. eurų.
Anot R. Šimašiaus, planuojama, kad iki 2030-ųjų mieste neliks dyzelinių autobusų – 55 proc. visų transporto priemonių sudarys elektra, o 45 proc. – alternatyviu kuru varomos. Be to, nauji troleibusai bus tik su autonomine rida.
„Mes pereiname prie troleibusų su autonomine rida, tai reiškia, kad dalyje miesto neliks troleibusų, dalyje, kur nebuvo tinklo, vis tiek važiuos tie patys troleibusai su autonomine rida, tai reiškia, kad iš principo, troleibusų tinklas plėsis, o laidų mažės“, – sakė R. Šimašius.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė teigė, jog autonominės ridos troleibusas gali iki 15 kilometrų važiuoti be kontaktinio tinklo.
„Turėdami autonominių troleibusų parke kažkokią dalį, mes galime lanksčiai reaguoti į tam tikras situacijas, į troleibusų maršrutų prailginimą“, – spaudos konferencijoje sakė M. Gusarovienė.
Anot jos, 2030 metais vidutinis autobusų amžius bus 4,9 metų, o troleibusų – 6,6 metų, (šiuo metu – atitinkamai 6,3 ir 21).
Viešojo transporto parko atnaujinimo planas gruodžio 9 dieną bus pateiktas tarybai, o jį patvirtinus iki 2030 metų bus organizuojami konkretūs vežėjų, transporto priemonių ir kiti konkursai.