Po pirkimo autonominės ridos troleibusai Vilnių pasieks 2024 m. vasarą. Likusios transporto priemonės bus pristatytos 2025 m. I ketvirtį, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Atnaujinome didelę dalį autobusų, dabar atėjo laikas troleibusams – perkame jų net 91. „Vilniaus viešasis transportas“ jau turi banko finansavimą, pirkimo procedūros pradėtos. Metai su trupučiu, ir visi dviašiai troleibusai bus naujutėliai. Ir tai, sakyčiau, net ne troleibusai, o labiau elektriniai autobusai, pasikraunantys nuo kontaktinio tinklo ir galintys dalį maršruto važiuoti be tiesioginio kontakto su juo“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Planuojama, kad Vilnius iki 2026 m. atnaujins visą troleibusų parką, o vidutinis troleibusų amžius sieks kiek daugiau nei 2 metus.
Pirmame atnaujinimo etape paskelbtas tarptautinis pirkimas bus finansuojamas Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), įskaitant ir Klimato kaitos programos lėšas – 10 mln. eurų, kuriuos bendrovė gavo dar 2021 m., praneša VVT.
„Pagal paskelbtas pirkimo sąlygas troleibusai į Vilnių atkeliaus partijomis po 20, 35 ir 36 vienetus. Bendra troleibusų su pristatymu kaina bus aiški pasibaigus konkursui, tačiau suma neviršys 48 mln. eurų, kurių didžiąją dalį finansuos ERPB tarptautinis bankas.
Konkurso nugalėtojas bus nustatytas įvertinus ne tik geriausią kainą, bet ir 10 metų troleibusų gyvavimo ciklo sąnaudas: elektros suvartojimą, eksploatacinius, remonto bei baterijų nusidėvėjimo kaštus“, – sako VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius.
Anot D. Aleknavičiaus, tarptautinis pirkimas pirmą kartą bus vykdomas naudojantis banko pirkimų sistema. Tai leis užtikrinti didesnę tarptautinę konkurenciją, skaidrumą bei sutrumpins pirkimo procedūrų trukmę.
Antrame troleibusų atnaujinimo etape, 2023 m. bendrovė skelbs dar vieną viešąjį pirkimą 68 triašiams troleibusams įsigyti. Tad iš viso troleibusų parkas iki 2026 metų bus atnaujintas 159 troleibusais.
ELTA (ELTA)