„Pirmiausia sankcijų sulauks nesąžiningi automobilių pardavėjai, t. y. tie asmenys, kurie automobilius į Lietuvos Respublikos teritoriją įveža be SDK, taip pat pardavėjai, nenurodantys SDK viešo siūlymo įsigyti automobilį metu“, – sakė VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Puncevičius.
Pasak jo, kiekvienas atvejis bus vertinamas individualiai.
„Tikrai būsime tolerantiški tokiems atvejams, kai gyventojai nespėjo laiku deklaruoti transporto priemonių, kurioms anksčiau jau buvo suteiktas SDK, ar įsigyjant jas lizingo būdu“, – pažymėjo R. Puncevičius.
VMI primena, kad kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė nuo gegužės 1 d. privalo turėti unikalų SDK. Parduoti ir registruoti jas galima tik turint šį kodą. Savininkas, siūlantis įsigyti transporto priemonę, privalo skelbti SDK pardavimo skelbimuose, eksponavimo aikštelėse/prekyvietėse matomoje vietoje.
„Tolerancijos laikotarpiu buvo vykdomos įvairios priemonės, nukreiptos į gyventojų ir automobilių prekeivių informavimą. VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų darbuotojai atliko patikrinimus automobilių pardavimo aikštelėse, keliuose, analizavo internetinėje erdvėje talpinamus skelbimus. Tvarkos nesilaikančius transporto priemonių pardavėjus įspėdavome. Pasibaigus šiam laikotarpiui patikrinsime, kaip elgėsi mūsų įspėti asmenys“, – sakė VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas R. Puncevičius, pažymėdamas, kad nepasitaisiusių vertinimas bus griežtas.
„Jau dabar matome tam tikras tendencijas, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai bando išvengti VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų dėmesio. Pavyzdžiui, fiksuojame atvejus, kai skelbimuose nurodomas melagingas SDK. Tokie automobilių pardavėjai tikrai neliks be dėmesio“, – teigė R. Puncevičius.
Pastaraisiais metais naudotų automobilių prekybos sektoriaus kontrolei VMI skyrė išskirtinį dėmesį. 2018 – 2021 m. I pusm. atliekant kontrolės veiksmus šiame sektoriuje, buvo nustatyta apie 5,8 mln. eurų papildomai mokėtinų mokesčių. Remiantis Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro ir Kauno technologijos universiteto atliktu 2018 metų Lietuvos PVM atotrūkio vertinimu, automobilių prekybos srityje PVM atotrūkis siekė 38 mln. eurų.