Įtakinga vokiečių profsąjunga „Verdi“ pareiškė, kad streikas Frankfurto, Miuncheno, Hanoverio, Bremeno, Hamburgo, Leipcigo, Drezdeno ir Erfurto oro uostuose tęsis nuo 2 val. (3 val. Lietuvos laiku) iki 20 val. vietos laiku.

Vokietijos oro uostų asociacijos ADV skaičiavimais, dėl atšauktų ir vėluojančių skrydžių nukentės mažiausiai 220 tūkst. keliautojų, įskaitant kitų oro uostų keleivius.

Frankfurto oro uosto operatorė „Fraport“, kuri atšaukė 570 iš 1,2 tūkst. planuotų skrydžių, keleivius paragino streiko valandomis nevykti į ketvirtą judriausią Europos oro uostą.

Apsaugos darbuotojams surengus koordinuotą protesto akciją – o streikas nėra pirmasis: praėjusį pirmadienį apsaugininkai buvo nutraukę darbą Berlyno oro uostuose, o ketvirtadienį – Štutgarto, Kelno-Bonos ir Diuseldorfo oro uostuose, – „Verdi“ ir darbdavių ginčas dar paaštrėjo.

Vokietijos nacionalinė vežėja „Lufthansa“ profsąjungą apkaltino įtampos didinimu „iki nepriimtino lygio“.

Oro uostų asociacija ADV streikų bangą pavadino „neatsakinga“.

„Verdi“ šių streikų naštą nepateisinamai užkrauna keliautojams, oro bendrovėms ir oro uostams“, – pareiškė asociacijos pirmininkas Ralphas Beiselis.

„Jokio atsakymo“

Apie 23 tūkst. oro uostų apsaugos darbuotojų atstovaujanti „Verdi“ nurodė, jog buvo priversta padidinti įtampą, nes derybos su darbdavių asociacija BDLS atsidūrė aklavietėje.

„Darbdaviai visiškai nesureagavo į praėjusios savaitės įspėjamuosius streikus ir nepateikė pagerinto pasiūlymo“, – visuomeniniam transliuotojui ZDF pareiškė „Verdi“ valdybos narė Ute Kittel.

Profsąjunga reikalauja, kad keleivių, krovinių, personalo ir prekių patikrinimus Vokietijos oro uostuose atliekančių darbuotojų darbo užmokestis būtų padidintas iki 20 eurų už valandą.

Šiuo metu apsaugos darbuotojų atlyginimai visoje šalyje nėra vienodi – kai kuriuose Rytų Vokietijos oro uostuose darbuotojai uždirba apie 14 eurų už valandą, o jų kolegos sostinės ir Vakarų Vokietijos oro uostuose – kiek daugiau nei 17 eurų už valandą.

„Saugumas rytuose yra vertas ne ką mažiau. Ne ką mažiau yra verti ir darbuotojai“, – pareiškė U. Kittel.

BDLS atmetė pasiūlymą dėl pageidaujamo darbo užmokesčio ir mainais pasiūlė darbo užmokestį padidinti ne daugiau kaip 6,4 procento.

Kitas Verdi“ ir BDSL derybų ratas numatytas sausio 23 dieną.

Bene labiausiai dėl streikų nukentėjusi „Lufthansa“ pareiškė, kad „Verdi“ „nėra suinteresuota padėti stiprinti Vokietijos, kaip aviacijos centro, padėtį “.

„Palyginti su Europa ir kitomis pasaulio šalimis, mūsų saugumo patikrinimai ir taip yra žemiausios kokybės, bet kainuoja brangiausiai“, – pažymėjo „Lufthansa“ valdybos narys Detlefas Kayseris.

Oro keleiviai Vokietijoje su tokiais nepatogumais susiduria toli gražu ne pirmą kartą: 2018 metų antrąjį pusmetį kelis streikus, įskaitant du didelius streikus keliose Europos šalyse, buvo surengę oro bendrovės „Ryanair“ pilotai ir lėktuvų salonų įgulų nariai.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją