Vokietijos susisiekimo ministras Volkeris Wissingas grasina rimtais pokyčiais: esą, jeigu valdančioji koalicija iki liepos nepritars Klimato apsaugos akto reformoms, jis žada uždrausti savaitgaliais naudotis automobiliais (ir taip pasiekti kovos su klimato kaita tikslus).

„Faktas, kad pataisos dar neįsigaliojusios, lemia nemenkų teisinių ir faktinių neaiškumų“, – laiške koalicijos parlamento grupės lyderiams teigia liberalas V. Wissingas, praėjusį ketvirtadienį rašė Vokietijos BILD.

„Iš to naudos negauna nei klimatas, nei federalinės valdžios reputacija“, – konstatuoja politikas.

„Eismo sumažinimas, siekiant kovos su klimato kaita tikslų, taptų įmanomas tik pritaikius priemones, kurių reikalingumą iškomunikuoti visuomenei būtų nemenkas iššūkis. Pavyzdžiui, „absoliutus ir neterminuotas automobilių eismo draudimas savaitgaliais“, – pridūrė V. Wissingas.

Tiesa, kolegos tokius grasinimus vadina klaidingais.

Koalicinė Vokietijos vyriausybė, sudaryta iš centro kairės Socialdemokratų, Žaliųjų ir liberalių Laisvųjų demokratų, jau ne vieną mėnesį niekaip nesuranda bendros kalbos ir tokiais klausimais kaip mokėjimo kortelės pabėgėliams, Vokietijos skolos stabdžiai ir netgi drambliai.

Planuojamos emisijų mažinimo įstatymo pataisos leistų įsivertinti, ar paisoma kovos su klimato kaita tikslų stebint bendrą visų sektorių pažangą, o ne kiekvieno individualią. Jeigu bendro tikslo pasiekti nepavyksta dvejus metus iš eilės, tuomet federalinė valdžia turi priimti sprendimą, kuriame sektoriuje ir kokiomis priemonėmis iki 2030 metų bus pasiektas bendras leistinas anglies dvideginio emisijų kiekis.

Berlyno panorama

Jeigu planuojamos reformos parlamente nesulauks pritarimo iki liepos 15 dienos, perspėja V. Wissingas, Vokietijos susisiekimo ir skaitmenizavimo ministerija bus įpareigota „nedelsiant pateikti veiksmų programą, atitinkančią iki 2030 metų iškeltus metinius transporto sektoriaus anglies dvideginio emisijų tikslus“, o joje būtų numatytas ir naudojimosi automobiliais savaitgaliais draudimas.

Aplinkosaugos organizacijos, tarp kurių „Greenpeace“, Vokietijos aplinkos ir gamtos išsaugojimo federacija BUND ir judėjimas „Fridays for Future“, planus naikinti individualius sektorių tikslus vertina skeptiškai. Jos baiminasi, kad bendras vertinimas palėps konkrečių sektorių, o ypač susisiekimo, kuris dažnai iškeltų tikslų nepasiekia, daromą žalą.

„Tokie teiginiai paprasčiausiai klaidingi“, – Vokietijos žiniasklaidai sakė Žaliųjų parlamentinės grupės lyderė Julia Verlinden, reaguodama į V. Wissingo grasinimus dėl draudimo savaitgaliais naudotis automobiliais.

Politikė pridūrė, kad jos kolega neturėtų žmonėms kelti papildomų problemų, nes yra daugybė kitų būdų, kaip spręsti klimato kaitos problemas, pavyzdžiui, taikyti greičio ribojimus.

Greitkelių greičio ribojimas Vokietijoje yra viena iš prieštaringiausiai vertinamų diskusijų. Balandžio pradžioje V. Wissingas akcentavo, kad vyriausybė taikyti ribojimų greičiui greitkeliuose neketina.

Dešiniojo sparno partija „Alternatyva Vokietija“ ir konservatoriškieji Krikščionių demokratų sąjungos politikai pasisako prieš. V. Wissingo partija savo rinkimų programoje taip pat atmeta bet kokius „neproporcingus mobilumo draudimus“.

„Greenpeace“ judumo ekspertė Clara Thompson žurnalistams sakė, kad susisiekimo ministras „begėdiškai“ stengiasi nukreipti dėmesį nuo asmeninių nesėkmių: „V. Wissingas iššvaistė dvejus metus blokuodamas kiekvieną eismui skirtą klimato apsaugos iniciatyvą, o dabar ant stalo deda patį baisiausią scenarijų, kad tik nereikėtų nieko daryti ateityje“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)