Pirmoji – registracijos mokestis už senus ir taršius automobilius. Antroji – valstybės subsidija, kurią gyventojas gautų utilizavęs seną automobilį ir galėtų panaudoti pirkdamas naujesnį.
S. Skvernelis sakė, kad dėl konkrečių sumų dar neapsispręsta. „Dėl (registracijos mokesčio) dydžio dar anksti kalbėti“, – pirmadienį tiesioginėje DELFI TV transliacijoje sakė jis.
Tačiau premjeras leido suprasti, kad subsidija naujesniam automobiliui svyruos tarp kelių šimtų ir kelių tūkstančių eurų.
„Mes kalbėjome tiesiog apie būdą kaip nebeleisti perspektyvoje paprastai arba vienodomis sąlygomis registruoti senus, taršius ir galingus automobilius, kurie pas mus patenka iš Vakarų Europos. Norime, kad būtų finansinė paskata neįsivežti tokių automobilių ir tai nebūtų taikoma tiems automobiliams, kurie jau registruoti šalyje.
Kitas būdas yra paskatos, bet ne tokios kaip siūloma, kad būtų pridėtinės vertės mokesčio subsidija – tu įsigyji automobilį ir gauni, ar perki naują pakankamai kuklų arba vidutinės klasės, ar prabangų.
Kalbame apie kitus skatinimo būdus, t.y. tie žmonės, kurie priduoda savo seną, taršų automobilį utilizavimui ir pateikia tam tikrus dokumentus, jie gautų visiškai vienodą galbūt subsidiją, kur galėtų ją panaudoti įsigyjant ne naują, bet naujesnį ir mažiau taršų automobilį“, – kalbėjo jis.
Prie šių pasiūlymų Vyriausybė turėtų grįžti rudenį.
Visuotinio nebus
Vasaros pradžioje viešojoje erdvėje pasirodė informacijos apie tai, kad Vyriausybė planuoja dar šiemet patvirtinti naują automobilių mokestį, kurį mokėtų nemaža dalis vairuotojų.
Tačiau S. Skvernelis kartojo, kad šiandien kalbos apie tokį mokestį nėra.
„Yra pateikta Aplinkos ministerijos studija, kuri buvo nupirkta iš konsultantų. Deja, vis dar tokia praktika yra taikoma. Kalbant apie taršos mažinimo planą, tai neapima vien tik automobilius, yra pakankamai didelis spektras.
Labai gaila, kad to plano, kurį pateikė konsultantai, projekte yra dauguma įvairiausių suvaržymų, kurie tenka vartotojui – ar tai būtų automobilio turėtojas, ar šiluma pats gamintųsi savo individualiame name, naudodamas iškastinį kurą. Paskatinamųjų priemonių yra pakankamai mažai“, – sakė premjeras.
S. Skvernelis pažymėjo, kad kol Vyriausybė negali žmonėms sudaryti galimybės įsigyti naujus automobilius, tol automobilio mokesčio nebus.