Pagal Saugios laivybos įstatymo 44 straipsnio 2 dalį žmonių paieškos ir gelbėjimo darbus Kuršių mariose pavesta atlikti VSAT. Atsižvelgiant į Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymą, Lietuvos kariuomenė, prireikus, padeda institucijoms, atsakingoms už žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų koordinavimą, atlikti šiuos darbus.

,,Esama VSAT infrastruktūra ir turimas orlaivių parkas nesudaro prielaidų VSAT tinkamai užtikrinti žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų Kuršių mariose orlaiviais funkcijos vykdymą visa apimtimi, todėl dažnais atvejais prašoma Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų (KOP) orlaivių pagalbos“, - teigiama projekte.

Vyriausybės pasitarimo projekte siūloma pritarti, kad tikslinga žmonių paiešką ir gelbėjimą, kaip tai apibrėžiama Saugios laivybos įstatymo 2 straipsnio 37 dalyje, Kuršių mariose iš oro organizuoti pasitelkiant tiek VSAT, tiek KOP orlaivius ir priskiriant jiems funkcijas, atsižvelgiant į esamą infrastruktūrą ir turimus pajėgumus (VSAT orlaiviais atliekant paiešką ir stebėseną, siekiant nustatyti nelaimės ištiktų žmonių buvimo vietą, o KOP orlaiviais atliekant žmonių gelbėjimą, pirmosios medicinos pagalbos suteikimą ir nugabenimą).

,,Toks modelis atitiktų tiek minėtą įstatyminį reguliavimą, reglamentuojantį paieškos ir gelbėjimo darbų atlikimą, tiek užtikrintų racionalų ir efektyvų valstybės turto naudojimą. Pritarus šiam pasiūlymui, VSAT orlaivių parkas turėtų būti optimizuotas, parduodant VSAT turimą EC-145 tipo sraigtasparnį ir įsigyjant vieną EC-135 tipo sraigtasparnį“, - teigiama projekte.

Preliminariai numatomas lėšų poreikis vieno EC-135 tipo sraigtasparnio įsigijimui -apie 10 mln. eurų; preliminariai planuojamos gauti lėšos už EC-145 tipo sraigtasparnio pardavimą -apie 2-3 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)