„Taip, toks svarstymas buvo“, – žurnalistams po Vyriausybės posėdžio sakė premjerė Ingrida Šimonytė, paklausta, ar uždarame posėdyje buvo svarstoma išvada dėl sutarties su Ispanijos įmone.
„Vyriausybė priėmė sprendimą, kad „LTG Infra“ ketinamas sudaryti naujo tilto per Neries upę statybos darbų pirkimo sandoris su atrinkta pirmos vietos laimėtoja neatitinka nacionalinio saugumo interesų“, – BNS pranešė premjerės patarėja Rasa Jakilaitienė.
Sprendimas reiškia, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ nepasirašys 62,5 mln. eurų vertės sutarties su tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrove „Puentes y Calzadas Infraestructuras“.
„Lietuvos geležinkelių“ verslo saugumo vadovas Rolandas Šlepetys yra sakęs, kad tokiu atveju sutartis būtų pasirašoma su antros vietos laimėtoja Italijos statybų milžine „Rizzani de Eccher“, tačiau tik po to, jei tokiam sandoriui pritars vyriausybinė komisija.
Į ją geležinkeliai kreipsis po Vyriausybės sprendimo dėl Ispanijos įmonės.
Komisijos sprendimas būtinas, nes sandorio šaliai būtų suteikiama teisė dalyvauti įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektą „Rail Baltica".
„Rizzani de Eccher“ siūlo geležinkelio tiltą per Nerį pastatyti už beveik 63,957 mln. eurų (be PVM). Ispanai siūlė projektą įgyvendinti už 62,513 mln. eurų.
Visame pasaulyje dirbanti inžinerijos, infrastruktūros ir pastatų statybos bendrovė „Rizzani de Eccher“ projektus yra įsigyvendinusi JAV, Kanadoje, Rusijoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje, centrinės Amerikos, Azijos ir Afrikos valstybėse. Bendrovės pajamos iš užsienio rinkų sudaro apie 70 proc. jos apyvartos.
Pasak LRT, du trečdalius Ispanijos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ akcijų 2020 metais įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, kurią valdo didelė Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai 2020-ųjų rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias toks tiltas Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės linija nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.