Ministras R.Sinkevičius savo ruožtu patvirtino, sulaukęs kai kurių „Lietuvos geležinkeių“ valdybos narių atsistatydinimo pareiškimų, tačiau jų pavardžių neatskleidžia.
„Susitikimo tema - dėl viešoje erdvėje pasirodžiusios informacijos apie „Lietuvos geležinkelių“ veiklą, apie bendrovės pirkimus susijusius su vidaus sandoriais. Susisiekimo ministrui pavesta išsiaiškinti, ar viskas atlikta skaidriai“, - BNS ketvirtadienį sakė premjero atstovas spaudai Mindaugas Janulionis.
Paklaustas, kodėl apie šį susitikimą nebuvo pranešta viešai, M.Janulionis aiškino, jog pokalbio būta darbinio, todėl, kaip daugelis kitų darbinių ministro pirmininko susitikimų su ministrais, taip ir šis nebuvo viešinamas.
„Atkreipiu dėmesį, kad premjeras į susitikimą`pakvietė tik ministrą R.Sinkevičių. O ministras savo iniciatyva į pokalbį su premjeru atsivedė ir S.Dailydką“, - aiškino M.Janulionis.
S.Dailydkos atleisti nežada, valdybos nariai traukiasi
Susisiekimo ministras R.Sinkevičius BNS ketvirtadienį sakė jau sulaukęs kai kurių „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narių atsistatydinimo pareiškimų, tačiau jų pavardžių neatskleidė, tikindamas, kad ši informacija - „neviešas daiktas“.
Susisiekimo ministerijos valdomos „Lietuvos geležinkelių“ valdybą sudaro trys ministerijos atstovai - valdybos pirmininkas susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, ministerijos kancleris Tomas Karpavičius ir ministro patarėjas Alfonsas Macaitis, taip pat du nepriklausomi atstovai Ričardas Čepas ir Algimnantas Variakojis.
Ministras teigė, nematąs reikalo šiuo metu atleisti „Lietuvos geležinkelių“ valdybos, nes natūrali valdybos kaita vyks pasikeitus ministrams.
„Pasibaigia mano kadencija, tuo pačiu pasibaigia ir valdybos kadencija. Naujas ministras organizuoja naujos valdybos išrinkimą. Valdybos skiriamos ministro kadencijai. Jos ne amžinos“, - teigė R.Sinkevičius.
Jis pabrėžė, kad „nieko dėl valdybos nedarys“.
„O kodėl juos turėčiau atleisti ir palikti įmonę be valdybos? Kas iš to, kad ją atleisiu, kokią naudą iš to turėsiu? Paliksiu taip, kaip yra. Ne kurie (valdybos nariai - BNS) jau yra parašę pareiškimus“, - aiškino laikinasis ministras.
Ministro teigimu, „Lietuvos geležinkelių“ vadovo S.Dailydkos „likimas kabo ant plauko, nes susirinkusi valdyba bet kada gali nušalinti arba atleisti vadovą, net jeigu jis serga“.
Tačiau dabartinė bendrovės valdyba, anot R.Sinkevičiaus, S.Dailydkos neatleis, nors padaryti tai gali: „Tai kad tik savaitė liko - ateis naujas ministras ir spręs“.
R.Sinkevičius: visiškai skaidraus mechanizmo neegzistuoja
„Lietuvos geležinkeliai“ ne mažiau kaip už 44,92 mln. eurų per savo antrinę įmonę Vilniaus lokomotyvų remonto depą be konkurso iš Rusijos bendrovės „Transmašholding“ pirko lokomotyvus, skelbė portalas 15min.lt.
„Transmašholding“ antrinės bendrovės TMHB finansiniuose dokumentuose nurodoma, kad 2012 metais už 26,92 mln. eurų sudaryta sutartis dėl 15 lokomotyvų gamybos, o 2013 metais - dešimties TEM TMH lokomotyvų gamybos sutartis už 18 mln. eurų.
Be to, kaip skelbė BNS, Vilkaviškio rajono ir Mažeikių rajono lopšeliai, darželiai ir sporto mokyklos sulaukė išskirtinio dėmesio skirstant valstybės valdomos įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ paramą. Vilkaviškio vienmandatėje apygardoje premjeras Algirdas Butkevičius į Seimą kandidatuoja nuo 1996 metų, o Mažeikiuose savivaldybės tarybos nariu dirba ministro pirmininko patarėjas susisiekimo klausimais Darius Jarmantavičius.
Pastaruosius metus stabilios „Lietuvos geležinkelių“ paramos – maždaug po 25 tūkst eurų – sulaukia ir geležinkelių valdybos pirmininko S.Girdausko įsteigto Kastyčio Girdausko automobilių sporto klubo valdoma viešoji įstaiga „Reventus“.
„Ar jums neatrodo, kad visiškai absoliučiai skaidraus mechanizmo ką nors skirstant neegzistuoja? Tai yra nustatyta įstatymų tvarka ir aš laikau, kad įstatymų leidėjas nustatė gerą tvarką“, - BNS sakė kadenciją baigiantis R.Sinkevičius.
Visgi politikas tvirtino, kad geležinkelių parama yra skirstoma skaidriai, o jis pats prie paramos skirstymo niekaip neprisidėjo.
„Parama yra skirstoma bendrovės įstatų ir Akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka. Ta tvarka buvo išlaikoma ir jokių kitų tvarkų nėra buvę“, - kalbėjo R.Sinkevičius
„Vertinsiu tada, jeigu bus nustatyta, kad kur nors yra pažeisti įstatymai ar „Lietuvos geležinkelių“ įstatai“, - pridūrė jis.
„Ta parama labai sureikšminta. Ji visą laiką buvo teikiama. Visos akcinės bendrovės daugumoje ją teikė ir ji nėra labai žymi. Tai mums atrodo - 900 tūkst. eurų. Ji net mažėjanti metai iš metų, atmeskime krepšinį - 300 tūkst. eurų ir... darželiai gavo po 2-3 tūkst eurų. Yra prašymas, valdyba negali nesvarstyti jo, jeigu įstatymas leidžia. Kodėl valdyba negali skirti paramos, jeigu tai leistina“, - svarstė R.Sinkevičius.
Tuo metu paskirtasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, kad jį „nemaloniai stebina“ valstybės valdomos įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ veiksmai skirstant paramą ir vykdant vidaus sandorius.
„Visa informacija apie paramos skirstymą, viešuosius pirkimus eskaluojama kelia nerimą. Tuos dalykus reikia vertinti, bet reikia ramiai juos išnagrinėti ir pamatyti visus faktus. Kai jau būsiu ministerijoje, susipažinsiu“, - BNS sakė R.Masiulis.