Kadangi Lietuva negalėjo aprūpinti visų delegacijų ir šalies vadovų visus reikalavimus atitinkančiais šarvuotais automobiliais, pagrindinių šalių saugumo tarnybos jais pasirūpino pačios.

JAV prezidentas Joe Bidenas į Lietuvą atsiskraidino nuosavą šarvuotą „Cadillac“ automobilį, kuris dar vadinamas „Žvėrimi“ (angl. „Beast“). Jis išoriškai panašus į limuziną, tačiau iš tiesų yra visureigis.

O štai Ukrainos prezidentą Vilniaus gatvėse buvo galima pastebėti 15 metų skaičiuojančiame ir lietuviškais numeriais pažymėtame S klasės „Mercedes Benz“ limuzine, kurį suteikė Vadovybės apsaugos tarnyba (VAT).

Tarnybos direktoriaus pirmasis pavaduotojas Paulius Nemira Delfi pasakoja, kad tai – saugiausias jų turimas automobilis.

„Jis puikiai išsilaikęs ir važiuojantis. Svarbiausia – ne gaminimo metai, o nuo ko tas automobilis apsaugo. Visi šarvai amžiaus neturi, todėl prioritetas teikiamas ne automobilio naujumui, o tam, kokio lygio šarvus jis turi. Jį jau turime ir naudojame apie 15 metų“, – pažymi jis.

Automobilio apsaugos lygis ir speciali įranga – įslaptinta informacija, kurios viešai negalima atskleisti. Tačiau P. Nemira patikina, kad jis šarvuotas iš visų pusių – ir langai, durys, ir dugnas, taip pat yra aibė kitų saugumo priemonių, kurios padeda išsaugoti gyvybę automobilio viduje esantiems asmenims.

„Mūsų tarnybos automobilių specifikacijos ir apsaugos lygis laikomas paslaptimi. Jie ypatingi, nes apsaugo viduje sėdinčius asmenis ne tik nuo galimų šūvių, bet ir sprogimų, įdiegta papildomų apsaugos sistemų, kurios leidžia viduje kvėpuoti deguonimi ir neužspringti dūmuose. Yra ir kitų įvairių sprendinių, kurie leidžia išsaugoti gyvybę“, – pasakoja VAT atstovas.

Anot pašnekovo, tokie automobiliai paprastai naudojami per oficialius dvišalius užsienio svečių vizitus.

„Dažniausiai tai – dvišaliai, mažesnio formato susitikimai, į kuriuos atvažiuoja šalių delegacijos ir išreiškia reikalavimą būtinai naudoti šarvuotą automobilį jos vadovui“, – sako P. Nemira.

Tikėtina, kad ir mūsų šalies prezidentai anksčiau yra važiavę su šiuo „Mercedes Benz“ šarvuotoju automobiliu.

„Juos naudojame, kai galimos padidėjusios grėsmės rizikos – tada visus saugomus asmenis siūlome persodinti į šarvuotą automobilį. Eksploatacija – be galo brangi, todėl juos tenka labai tausoti“, – atkreipia dėmesį VAT atstovas.



Pašnekovas skaičiuoja, kad per NATO viršūnių susitikimą buvo naudoti apie 10 limuzinų, kurie priklauso VAT. O didžioji dalis – gali būti apie 250 automobilių – buvo išnuomota Užsienio reikalų ministerijos.

„Naudojome tą transportą, kurį patys nuolat turime, o kita dalis buvo išnuomota. Girdėjau, kad viena kompanija su partneriais automobilius rinko iš kur tik galėjo, nes buvo nustatytas tam tikras kiekis ir reikalavimai jiems. Tai tų transporto priemonių buvo pačių įvairiausių.

O mes prisidėjome tiek, kiek turime savo garaže: išleidome ir senesnes, ir rezervines, šarvuotas ir ne transporto priemones. Limuzinų turime iki 10, daugiau turime palydos automobilių, vadinamų apsaugos automobilių, kuriais lydime saugomus asmenis“, – pasakoja P. Nemira.

Paulius Nemira

O kai kurios šalys vežėsi savo šarvuotus automobilius.

„Tai – turtingesnės šalys, turinčios gausesnę apsaugą, todėl gali sau leisti atsivežti savo šarvuotus automobilius. Turbūt visi JAV korteže matė išskirtinį prezidento automobilį – Lietuvoje tokių nėra, turkai taip pat atsiskraidino savo šarvuotą automobilį, kaip ir prancūzai, vokiečiai, britai ir kiti“, – vardija VAT vadovo pavaduotojas.

Jo teigimu, visame regione neatsirado verslininkų, kurie pasiūlytų reikiamą kiekį ir aukščiausio saugos lygio automobilių.

„Mes neturėjome tiek šarvuotų automobilių, kiek buvo pageidavimų, ir buvo ne taip lengva rasti tokį jų kiekį išnuomoti mūsų Baltijos šalių regione – neatsirado verslininko, kuris pasiūlytų trumpalaikei nuomai tokios klasės šarvuotų automobilių ir galėtų juos pristatyti per trumpą laiko tarpą. Taigi paprašėme savo partnerių – užsienio šalių apsaugos tarnybų: jeigu gali ir mato būtinybę, kad patys atsivežtų šarvuotų limuzinų“, – pasakoja P. Nemira.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją