Vyriausybė nutarė, kad visi valstybės įmonių ir viešųjų įstaigų automobiliai turės būti su logotipais, kad aiškiai matytųsi, kam jie priklauso. Tikimasi, kad tai padės efektyviau kontroliuoti, kaip jais naudojamasi.

„Tai sudaro galimybę visuomenei, kaimynams, bendruomenėms matyti, ar kas nors nesinaudoja tarnybine padėtimi, ar neparvažiuoja namo, ar nevažinėja kur nors ne tarnybiniais tikslais. Visuomenės kontrolė gali būti kur kas efektyvesnė negu kokia nors kita kontrolė“, – sakė premjeras Andrius Kubilius trečiadienį po Vyriausybės posėdžio.

Iki šiol teisės aktai reikalavo, kad būtų žymimi ministerijų ir kitų valdžios įstaigų tarnybiniai automobiliai.

Nuo praėjusių metų tarnybinius lengvuosius automobilius žymėti ir naudoti tik tarnybos reikmėms privalo biudžetinės įstaigos, išlaikomos iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.

Valstybinės įmonės „Panevėžio regiono keliai“ direktorius Rolandas Žagaras dienraščiui tvirtino, jog lengvųjų automobilių ir kelių technikos žymėjimas įmonėje nėra jokia naujiena.

„Mūsų darbinės mašinos įmonės logotipais jau pažymėtos bene prieš penkerius metus, o dauguma lengvųjų – prieš metus ar dvejus. Iš viso šiuo metu jau yra pažymėta 95 procentai mūsų eksploatuojamų transporto priemonių“, – teigė R. Žagaras.

Valstybinės įmonės Registrų centro Panevėžio filialas savo automobilių neturi, o keturis nuomojasi. „Kokį gausime nurodymą, taip ir elgsimės, tačiau vargu ar bus galima ką nors klijuoti ant nuomojamų mašinų. Juk lizingo bendrovei automobilius turėsime grąžinsi tokius, kokius pasiėmėme, o nuo jų nuplėšus užrašus iš naujo perdažyti kainuotų krūvą pinigų“, – sakė Registrų centro Panevėžio filialo direktorius Rimantas Sankauskas.

Kaip įgyvendinti Vyriausybės nutarimą, įpareigojantį paženklinti ir tarnybinius valstybės įmonių bei viešųjų įstaigų automobilius, gali tapti galvosūkiu ir Valstybinės darbo inspekcijos Panevėžio skyriui. Jo vadovo Rimanto Trotos teigimu, šiuo metu darbo inspektoriai naudojasi dviem automobiliais. Vienas jų buvo pažymėtas dar užpernai, o ant antrojo skiriamųjų ženklų buvo nuspręsta neklijuoti.

„Todėl, kad inspektoriams, atvažiavusiems žymėta mašina tikrinti kokios nors įmonės, jų vadovai kartais sprunka į visas keturias puses, o tada gaudyk vėją laukuose“, – sakė R. Trota.