Laiške „Delfi“ Marija (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) liejo apmaudą, kad liepos mėnesį jos neobanke „bunq“ turėta sąskaita buvo įšaldyta, tad joje buvusios lėšos tapo nepasiekiamos.

Ji guodėsi, kad tai – jos paskutiniai pinigai, kurie turėjo būti skirti vaistams ir pragyvenimui.

„Sergu artritu, todėl šiuo metu negaliu dirbti ir neturiu pajamų. Pinigų pervedė mama, sesuo ir draugas. Sąskaitoje buvo 1459 eurai, o liepos mėnesį pamačiau, kad sąskaita uždaryta, joje esantys pinigai nepasiekiami“, – aiškino Marija.

Sako, kad pinigus grąžins po keturių mėnesių

Nors kreipėsi tiesiogiai į platformą, išsiuntė kelis elektroninius laiškus, Marija teigė, kad aiškaus atsakymo, kodėl jos sąskaita apribota, ji nesulaukė, tik nurodė, kad pinigai esą bus grąžinti po keturių mėnesių.

„Bunq” internetinis puslapis

„Aš sergu ir neturiu pajamų, tad tikrai negaliu laukti tiek laiko. Man reikia pinigų vaistams, maistui ir užmokėti nuomai. Aš šeimininkams nepaaiškinsiu, kad mano sąskaitą uždarė, todėl negaliu apmokėti nuomos“, – skundėsi moteris.

Ji teigė, kad jokių įtartinų operacijų nevykdė ir pakartojo, kad pinigus jai pervedė minėti trys artimi žmonės.

Sąskaitą internetu Marija sakė atsidariusi atsitiktinai, nepagalvojusi, kad atsidurs tokioje situacijoje.

„bunq“ yra Nyderlandų neobankas, veiklą pradėjęs 2012 metais. Jį įkūrė technologijų verslininkas Ali Niknamas.

Kaip liepą skelbė CNBC, nuo 2012 metų „bunq“ tapo vienu didžiausių Europos neobankų, kuris turi 12,5 mln. naudotojų visoje Europoje ir 8 mlrd. eurų indėlių. Investuotojų nuomone, jo vertė siekia 1,65 mlrd. eurų.

„bunq“: neužšaldome sąskaitos be pagrįstos priežasties

„Delfi“ susiekus su „bunq“, šis situacijos plačiai nekomentavo, motyvuodamas duomenų apsaugos reikalavimais.

„Atsižvelgdami į savo įsipareigojimą užtikrinti naudotojų privatumą, niekada nesidalijame informacija apie savo sąskaitų turėtojus ar nagrinėjamus atvejus. Tačiau „bunq“ niekada neužšaldo ar neuždaro sąskaitos be pagrįstos ir teisingos priežasties“, – komentare „Delfi“ sakė „bunq“.

Pinigų iliustracijos

Savo puslapyje „bunq“ nurodo, kad sąskaitos užšaldomos pastebėjus įtartiną ar neįprastą veiklą, tačiau kokia ji gali būti, nepatikslina.

Tiesa, rašoma, kad jei įšaldant sąskaitą joje esama lėšų, galimi du sprendimo keliai: jas atlaisvinti arba sulaikyti tam tikram laikotarpiui, t. y. keturiems mėnesiams.

Taip pat komentare atstovai pridūrė, jog „bunq“ turi Nyderlandų centrinio banko išduotą Europos bankininkystės licenciją, todėl gali veikti visoje Europos ekonominėje erdvėje.

Savo ruožtu Lietuvos bankas komentare „Delfi“ sakė, kad nusiskundimų dėl šios finansų įstaigos nėra gavęs.

Lietuvos bankas

„Gyventoja pirmiausiai turėtų kreiptis į „bunq“ paaiškinimo, o jeigu negautų atsakymo ar atsakymas jos netenkintų – kreiptis į Nyderlandų centrinį banką. Kadangi nežinome nei kokiu būdu gyventoja atsidarė sąskaitą šiame banke, nei kitų detalių, nuo tolesnių komentarų susilaikysime. Visais atvejais prieš pradedant dalykinius santykius su finansų institucijomis rekomenduojame vartotojams pasitikrinti, ar jos yra prižiūrimos ir kas jas prižiūri“, – patarė Lietuvos bankas.

Nyderlandų centrinis bankas savo ruožtu nurodė, kad niekada neteikia komentarų apie atskiras įstaigas, nes yra apribotas konfidencialumo reikalavimų.

Kaip rašo CNBC, šių metų pradžioje „bunq“ pranešė uždirbusi 53,1 mln. eurų grynojo pelno.

Neobankas taip pat siekia plėstis Jungtinėse Amerikos Valstijose – 2023 metų balandį jis Federalinei rezervų sistemai pateikė paraišką dėl banko licencijos suteikimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)