Anot vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės, ši apskaita automobilių prekybą padarė skaidresnę, o į valstybės biudžetą surenkama daugiau pajamų.
„Šiandien, praėjus metams nuo šios apskaitos sistemos įsteigimo, galima daryti pagrįstą išvadą apie SDK kodo atneštą naudą. Automobilių prekybos sektorius tapo skaidresnis, valstybės biudžetas gauna daugiau pajamų, išaugo automobilių prekybos veiklą įregistravusių asmenų“, – komentare BNS teigė A. Bilotaitė.
Ministerijos teigimu, kitas ne mažiau svarbus tikslas yra mažinti šešėlį šiame versle, fiktyvių sandorių skaičių bei užtikrinti pardavėjų ir perpardavinėtojų atsakomybę.
Nuo praėjusių metų gegužės kiekvienas automobilis privalo turėti unikalų SDK – parduoti ir registruoti juos galima tik turint šį kodą. Pardavėjas privalo skelbti SDK skelbimuose, aikštelėse ar prekyvietėse matomoje vietoje.
Anot VRM, vienas esminių sistemos tikslų – apsaugoti pirkėjų interesus, nes prieš įsigydami automobilį jie gali pasitikrinti, ar jis turi SDK, ar jis galioja ir ar tikrai priklauso tam savininkui, iš kurio jis perkamas.
Naujoji tvarka įvesta manant, kad Lietuvoje nemaža dalis automobilių sandorių įvyksta atsiskaitant grynaisiais pinigais, o naudotų automobilių pirkėjai, norėdami mažiau mokėti, sutinka sutartyse nurodyti ne tikruosius pardavėjus, o pirminį, užsienyje buvusį savininką.