Laivas „Algirdas“, ne toks mažas, kaip gali pasirodyti jį stebint nuo kranto plaukiant Nemunu. Įlipus vidun čia – per keletą aukštų išsidėsčiusios salės, vienos po stogu, kitos – atviros, kad būtų galima grožėtis gamta.
Pats keleivinių laivų asociacijos „Nemunas“ steigėjas ir vadovas Mindaugas Žiedelis pasakoja, kad jis labiau susijęs ne su laivininkyste, tačiau su turizmu, todėl ir sugalvojo pramogą, kurios čia trūko – keleivius plukdyti Nemunu iš Birštono į Prienus ir atgal.
„Vienas kapitonas pasakė, kad mums užteks organizuoti kitas ekskursijas su išsinuomotias laivais. Turime įsigyti savo laivą.
Dalyvavau Vandens kelių direkcijos aukcione, įsigijau laivą, tačiau tai buvo ne šis, kuriame esame.
Už aną sumokėjau 11 tūkst. Eur, dar 30 tūkst. kainavo jo remontas. Suorganizavome ekskursijas, bet baigėsi vasara. Paskui prasidėjo COVID pandemija, o laivą pardavėme.
Pernai metais su kolega įsigijome šį laivą „Algirdas“, taip pat buvo įsigytas ir dar vienas laivas/prieplauka. Iš viso paklojome 200 tūkst. Eur“, – pasakoja jis.
Šiandien laivas, kuriame svečiuojamės, plaukia iš Birštono į Prienus ir atgal. Taip pat iš Birštono galima nuplaukti į Kauną. Datas, kada kelionės vyksta, galima pasitikrinti ir bilietus įsigyti internetu į paiešką įvedus „Nemuno turas“.
Kol kalbamės su laivo šeimininku, laivas artėja prie vieno iš tiltų. Mindaugas įspėja, kad neišsigąstume, mat kertant tiltą čia visada signalizuojama.
„Tai – tam tikra atrakcija žmonėms“, – sako jis.
Į laivą, kaip pasakoja, iš viso telpa apie 150 žmonių, tačiau tiek jie neplukdo. Įprastai, kaip aiškina, stengiamasi, kad būtų iki 80 keleivių, kad visi jaustųsi laisvai.
„Plaukiame net prastu oru, nes turime dengtus denius, apatinį denį, dėl to lietūs mums nebaisūs“, – teigia Mindaugas.
Turus ir privačius maršrutus užsako ir įmonės.
„Plaukiam šiandien, rytoj“, – vardija jis.
Pats Mindaugas turi pramoginio laivo teises, todėl būti kapitonu galėtų, tačiau ne šio laivo. Jis aiškina, kad jos tinkamos, kai laivo ilgis yra iki 24 metrų, o šis siekia beveik 30 m.
„Čia, kaip turint automobilio teises, negali vairuoti sunkvežimių“, – lygina jis.
Bendrai, pasak jo, rizika pirkti laivus buvo pamatuota.
„Rinka egzistuoja, tik ją reikia sujudinti. Mintis yra augti, elektrifikuotis“, – teigia jis.
Mindaugas išduoda, kad planuose – itin svarbūs projektai.
„Turime įsigiję laivą-prieplauką. Norime ten padaryti biurus. Jis stovėtų Birštone. Tai būtų dviejų aukštų konstrukcija“, – atskleidžia jis ir sako, kad jau beveik sutarta ir su viena sostinėje įsikūrusia įmone, kurios darbuotojai šiuose biuruose keistųsi.
„Jie turi beveik 2 tūkst. darbuotojų“, – teigia laivo šeimininkas ir sako, kad tai darbuotojams – puiki motyvacija, nes šiais laikais žmones išlaikyti tik mokant darbo užmokestį – sudėtinga.
„Tai būtų pirmasis toks projektas Lietuvoje. Utopija. Galėtų atsirasti jau kitais metais“, – rodydamas būsimo projekto vizualizacijas sako Mindaugas.
Jo teigimu, tai būtų pirmi biurai Lietuvoje, esantys ant vandens.