„Galime pasidžiaugti, kad bankrotų skaičius Lietuvoje pradeda stabilizuotis. Pernai buvo matomas augimas ir jis buvo ypač jaučiamas transporto sektoriuje. O šiais metais, per nepilnus penkis mėnesius, transporto ir logistikos sektoriuje yra apie 6 proc. visų bankrotų“, – antradienį Susisiekimo sektoriaus apžvalgos ir atvirų duomenų konferencijoje sakė J. Rojaka.
„Šiais metais transporto sektorius tokio bankrotų skaičiaus nebegeneruos ir užleis vietą kitiems sektoriams“, – pridūrė ji.
Visgi, pasak jos, nors sumažėjo transporto įmonių bankrotų skaičius, taip pat truputį krito ir naujų įmonių kūrimosi mastai.
„Pernai, nepaisant bankrotų, aktyviai registravosi naujos įmonės, o per keturis šių metų mėnesius šiek tiek susitraukė. Bet tai mažiau nei 2 proc.“, – sakė ji.
Taip pat J. Rojaka paminėjo, kad transporto ir logistikos bendrovės pradėjo daugiau skolintis, o vidutinė bendrovės skola išaugo apie 35 proc., kas ateityje vėl gali sukelti bankrotų tarp transporto įmonių bangą.
Tarp transporto įmonių, pasak jos, taip pat yra mažesnis kiekis žemos bankroto rizikos bendrovių – 58,1 proc., kai tuo metu bendras Lietuvos verslo vertinimas yra 69,5 proc.
„Transportas ir logistika visą laiką buvo veikla, kur bendrovės atsiskaitinėjo vangiau arba per ilgesnį laikotarpį. Šiais metais vėluojančių mokėjimų skaičius susitraukė, bet pradėjo augti vidutinis skolos dydis, kuris padidėjo daugiau negu trečdaliu, kas yra reikšmingas pokytis. Per tam tikrą laiką tai galėtų sugeneruoti naujų bankrotų bangą“, – teigė ji.
„Apie 60 proc. transporto įmonių galima priskirti prie žemos rizikos bendrovių. Bendra Lietuvos situacija geresnė, galima priskirti apie 70 proc.“, – pridūrė ji.