Susidomėjimas maisto pristatymo į namus paslauga privertė sukrusti rinką. „Rimi“ anksčiau, nei planuota, atidarė savo elektroninę parduotuvę, o taksi bendrovė „A2B“ pradėjo teikti maisto pristatymo į namus paslaugą „A2B Food“.
Visgi net ir naujų rinkos žaidėjų nepakanka. Internete pusiau juokais, pusiau rimtai siūloma perleisti vietą maisto į namus pristatymo platformoje „Barbora“ už 20 eurų, laisvų vietų artimiausiomis dienomis nebelieka net norint prekių krepšelį atsiimti pačiam, galiausiai – užsisakius produktus jie atkeliauja tik po kelių dienų. Norinčių maisto į namus yra tiek daug, kad tarnybos, netgi pasisamdžiusios naujų darbuotojų, suktis nebespėja.
Išaugo dešimt kartų
Andrius Mikalauskas, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius, „Delfi“ pasakojo, kad dar prieš paskelbiant karantiną visoje šalyje užsakymų srautai kone per naktį išaugo 10 kartų.
„Išaugę srautai nemažėja. Augo ne tik jie, bet ir prekių krepšelių dydis. Vidutiniškai dukart“, – skaičiavo pašnekovas.
Jis pasakojo, kad dabar užsakymų yra 3–4 dienoms į priekį, nors darbuotojų komanda išplėsta daugiau nei 200 žmonių ir netgi buvo įvesta naktinė pamaina.
„Naktį darbuotojai surenka užsakymus, kad dieną kurjeriai galėtų prekių išvežioti kuo daugiau“, – kalbėjo A. Mikalauskas ir pridūrė, kad, jeigu tik įmanoma, pirkėjams visuomet pasiūloma papildomų laikų prekėms užsisakyti, tačiau šios galimybės greitai išgraibstomos.
Išaugus užsakymų kiekiui, ne vienas „Barboros“ klientas įsiminė situacijas, kai pasinaudoti paslauga nepavyko dėl techninių trukdžių, – visa el. parduotuvės sistema tiesiog „lūždavo“. A. Mikalauskas kalbėjo, kad tokie atvejai reti, tačiau pasitaiko dėl itin didelio svetainės lankytojų srauto.
Kalbėdamas apie pirkinių planavimą, A. Mikalauskas patarė laukiantiems progos užsisakyti maistą pirkinius į virtualų krepšelį susidėti iš anksto, kad, vos atsiradus laisvam laikui, užsakymą būtų galima pateikti.
„Be to, pirkinius planuokite ilgesniam laikui nei įprastai, pavyzdžiui, visai savaitei. Patartume ir kelis kartus per dieną tikrinti laisvus pristatymo laikus – jų gali atsirasti ir ryte, ir dienos metu, ir vėlai vakare“, – kalbėjo žinovas.
Dėl išaugusios paklausos „Barbora“ atidarė pirmąsias pirkinių atsiėmimo stoteles „Barbora Express“ Lietuvos regionuose. Nauja paslauga nuo šiandien pasiekiama Šiaulių apskrities gyventojams – „Barbora Express“ stotelės atidarytos Šiauliuose, Joniškyje, Kelmėje ir Radviliškyje esančiose „Maximos“ parduotuvėse. Netrukus nauja paslauga išplis visose Lietuvos apskrityse – iš viso 38 miestuose ir miesteliuose.
Neužtenka pajėgumų
Anksčiau nei planuota elektroninę parduotuvę atidarė „Rimi“. Po šios žinios, sako „Rimi Lietuvos“ el. komercijos direktorius Vaidas Lukoševičius, užsakymų kiekiai kasdien auga ne vienetais, o kartais.
„Laisvų užsakymų laikų greitai nelieka. Net jei skiriame papildomų laikų kelioms dienoms į priekį, laisvų nebelieka per keliasdešimt minučių, – kalbėjo pašnekovas ir pripažino: – Atidarymui, kuris buvo planuotas įprastinėmis sąlygomis, numatytų pajėgumų dabartinėje situacijoje neužtenka.“
V. Lukoševičius pasakojo, kad bendrovė ieško naujų darbuotojų atskiroms funkcijoms atlikti: trūksta prekių surinkėjų, vairuotojų. Be to, žadama ir plėtra.
„Jau kitą savaitę planuojame pirkėjams pasiūlyti dar vieną prekių atsiėmimo būdą, be to, pradėsime prekių surinkimą ir pristatymą iš dar vieno „Rimi“ prekybos centro“, – akcentavo pašnekovas.
Penkioms dienoms į priekį
Tadas Norušaitis, įmonės „Greituolis“, valdančios „LastMile“ platformą, skirtą maistui pristatyti į namus, taip pat neslepia, kad Lietuvoje prasidėjus karantinui paslaugos poreikis išaugo dešimteriopai.
„Šiandien esame gavę užsakymų penkioms dienoms į priekį, todėl galimybę gauti prekes „kuo greičiau“ ribojame. Visgi kelis kartus per dieną tokia atsiranda. Be to, dedame visas pastangas į kurjerių komandos didinimą, jų mokymus dirbti susiklosčiusiomis aplinkybėmis“, – akcentavo pašnekovas.
„Delfi“ bendrovės vadovas pasakojo, kad lygiai vidurnaktį „atidaroma“ papildoma užsakymų diena, tačiau, pastebėjo jis, laisvos vietos dingsta vos per keliolika minučių. Pašnekovas neslėpė, kad paslaugos apimtys plečiamos, mat bendrovė kasdien didina maistą pristatančių kurjerių komandą.
Tokios paklausos nesitikėjo
Tomas Peleckas, „A2B Food“ vadovas, „Delfi“ pasakojo, kad pradėję teikti paslaugą antrąją karantino savaitę nesitikėjo tokios paklausos ir tokio srauto, su kuriuo susidūrė. Pasak pašnekovo, pirmosiomis valandomis elektroninė parduotuvė tiesiog „nulūžo“ dėl didelio pirkėjų srauto.
„Atsižvelgiant į veiklos mastą pirmosiomis dienomis, nusprendėme pirkėjų srautą šiek tiek riboti, tai yra siūlyti užsisakyti prekių kitai dienai. Tokį sprendimą teko priimti, nes susidūrėme su trukdžiais kai kuriose grandyse ir dalį užsakymų pristatėme pavėluotai“, – sakė pašnekovas, pabrėžęs, kad kol kas bendrovė stebi tendencijas, klientų įpročius, srautus, tiekimo grandinę, o, kai ištaisys iš pradžių darytas klaidas, greičiausiai galės pasiūlyti galimybę užsakyti maisto ir tą pačią dieną.
T. Peleckas pasakojo, kad maisto tiekimo paslaugą norėjo pradėti nuo šių metų rugpjūčio, tačiau paskelbtas karantinas ir susiklosčiusi ypatinga situacija procesus paspartino. Kol kas, anot pašnekovo, jis įžvelgia tik paslaugos poreikio augimą. Visgi didžiausiu iššūkiu išlieka darbuotojų sauga – ieškoma įvairiausių priemonių, kad būtų sumažintos jų galimybės užsikrėsti koronavirusu.
Pašnekovas pastebėjo, kad planuodami pirkinius klientai turėtų nesibaiminti ir nepirkti neįprastai didelių vieno produkto kiekių.
„Maisto prekių tikrai visiems užteks, tačiau vartotojai, pateikę neįprastų užsakymų, išperka prekių likučius ir tuomet konkrečios prekės nelieka kitiems, iki kol bus gautas naujas kiekis. Labai sunku prognozuoti, tarkime, kuriam laikui vartotojas norės nusipirkti greitai negendančių prekių. Pavyzdžiui, vieni pirkėjai grūdų produktų užsisako įprastai, t. y. po kelias pakuotes, tačiau yra atvejų, kai žmonės užsisakė tokį kiekį, kurį suvartoti įmanoma turbūt tik per pusmetį, ir tai sukelia tam tikrų nesklandumų, kalbant apie tiekimą“, – akcentavo pašnekovas.